تست hpv

تست hpv

تست hpv، یکی از آزمایش‌های ضروری برای افرادی است که دارای فعالیت جنسی هستند. با پرکردن فرم زیر، می‌توانید تست hpv را در محل انجام دهید و جواب آن را هم به صورت آنلاین دریافت کنید.ویروس HPV، از طرق مختلفی مانند روابط جنسی دهانی، مقعدی، واژنی و تماس‌ نزدیک پوستی از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می‌شود. گاهی اوقات افراد علائم این بیماری را نشان می‌دهند و در بعضی زمان‌ها، این بیماری بدون علامت است و در نتیجه راحت‌تر، به شریک جنسی منتقل می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ابتلا به بیماری عفونی زگیل تناسلی، اصلا شبیه و یا حتی قابل مقایسه با بیماری‌هایی مانند ایدز و یا هرپس نیست. بنابراین ابتلا به HPV در بسیاری مواقع قابل درمان و کنترل است. از طرفی، دریافت واکسن می‌تواند ابتلا به این بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. اگر به سلامت بدنی و جنسی خود اهمیت می‌دهید و دو سال از برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی شما می‌گذرد.

 

 

چرا انجام تست hpv ضروری است؟

 

 

 

تا به حال حدود 200 نوع مختلف از ویروس زگیل تناسلی (Human papilomavirus) شناخته و بررسی شده که هر یک از آنها عملکردهای متفاوتی دارند. اما تحقیقات نشان داده، بیش از 30 نوع ویروس پاپیلومای انسانی، منجر به ایجاد سرطان مقعد، سرطان دهانه رحم یا آلت تناسلی در مردان و زنان می‌شود. به عبارتی دیگر، می‌توان انواع ویروس HPV را در دو دسته کم خطر و پرخطر قرار داد. به طور معمول، انواع کم خطر این ویروس فقط منجر به بروز ضایعات پوستی در نواحی تناسلی، مقعد و دهان می‌شود. از آنجایی که این نوع از زگیل‌ها عفونت خاصی ایجاد نمی‌کنند، منجر به بروز مشکلات عفونی جدی هم نخواهند شد. از سوی دیگر، بعد از گذشت حدودا 18 الی 24 ماه، بدون اینکه فرد تحت درمان باشد، زگیل‌ها از بین خواهند رفت. برای اطلاعات بیشتر، برخی از انواع کم خطر این ویروس را در اینجا آورده‌ایم: HPV6، HPV11، HPV40، HPV43، HPV44، HPV53، HPV54، HPV61، HPV72 و HPV73. انواع پرخطر ویروس HPV، علاوه‌ بر ایجاد زگیل در نواحی تناسلی، مشکلات دیگری هم به وجود می‌آورد؛ سرطان دهانه رحم و واژن در زنان و سرطان مقعد یا بیضه در مردان، مشکلات جدی است که در انواع پرخطر این بیماری ایجاد می‌شود. از پرخطر‌ترین انواع این بیماری می‌توان به نوع HPV16، HPV18، HPV31، HPV33، HPV35، HPV39، HPV45، HPV51، HPV52، HPV56، HPV58، HPV59، HPV68 اشاره کرد.اگرچه تست HPV بسیار مهم است اما معمولا پزشکان فقط به خانم‌های سنین 21 تا 29 سال توصیه می‌کنند که اگر پاسخ آزمایش پاپ اسمیر آن‌ها غیرطبیعی بود، تست HPV بدهند. HPV در این گروه سنی بسیار شایع است اما بیشتر عفونت‌ها به‌خودی‌خود بهبود پیدا می‌کنند. بنابراین، آزمایش منظم ممکن است همیشه سودمند نباشد. در عوض، زنان 21 تا 29 ساله لازم است مرتبا آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند. این آزمایش، HPV را تشخیص نمی‌دهد اما می‌تواند یک علامت قابل‌توجه از عفونت که شامل سلول‌های غیرطبیعی دهانه رحم است را تشخیص دهد. اگر نتایج تست پاپ اسمیر، غیرطبیعی باشد، پزشک در مورد انجام تست HPV تصمیم می‌گیرد. اگر آزمایش پاپ اسمیر، نتایجی غیرطبیعی را نشان داد ممکن است برای بررسی وجود ویروس، تست HPV تجویز شود. اگر سابقه HPV یا ضایعات سرطانی یا پیش سرطانی داشته باشید، ممکن است پزشک آزمایش HPV را همراه با تست پاپ اسمیر انجام دهد. علاوه بر این، زنان بالای 30 سال باید هر پنج سال یک‌بار تست HPV را همراه با تست پاپ اسمیر انجام دهند. ممکن است سال‌ها یا حتی یک دهه طول بکشد تا علائم HPV بروز پیدا کند. تست پاپ اسمیر ممکن است سلول‌های غیرطبیعی را تشخیص دهد اما برای تایید عفونت، آزمایش HPV ضروری است.در حال حاضر هیچ تستی برای آزمایش HPV در مردان وجود ندارد. بااین‌حال، مردان مبتلا به HPV بدون اینکه بدانند به این ویروس آلوده هستند می‌توانند آن را به دیگران انتقال دهند. در اکثر این مردان، علائم HPV مشاهده نمی‌شود. همچنین، بسیاری از عفونت‌های HPV معمولا قبل از ایجاد علائم، خودبه‌خود از بین می‌روند. برخی از پزشکان آزمایش پاپ مقعدی را برای مردان انجام می‌دهند. بااین‌حال، این آزمایش فقط برای مردانی انجام می‌شود که HIV مثبت هستند و رابطه جنسی مقعدی دارند. در این شرایط، پزشکان می‌توانند تست HPV را در کنار آزمایش پاپ مقعدی انجام دهند. بااین‌حال، این کار توصیه نمی‌شود زیرا این آزمایش‌ها ممکن است برای تشخیص HPV کافی نباشند.

 

 

چرا تست hpv انجام می‌شود؟

 

 

تست HPV به این دلیل انجام می‌شود که مشخص گردد آیا در بدن شما گونه‌هایی از ویروس HPV که خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهند وجود دارد یا خیر. هنگامی‌که از پاسخ این سوال آگاه هستید می‌توانید در مورد تحت درمان قرار گرفتن یا منتظر ماندن برای رفع خود به خودی مسئله، تصمیم بگیرید. ازآنجاکه HPV خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد، بسیاری از افراد می‌خواهند از وضعیت HPV خود آگاه شوند تا بتوانند برای تصمیمات آتی آماده باشند. در صورت عدم درمان، HPV معمولا خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند. بر طبق مطالعات، از هر 10 عفونت، نه مورد در طی یک تا دو سال قابل‌تشخیص نیستند. به همین دلیل است که برخی افراد پس از آگاهی از نتیجه مثبت تست HPV تصمیم می‌گیرند بدون دریافت معالجات، درمان شوند. به این رویکرد، درمان انتظاری گفته می‌شود و در این مدت شما و پزشک مراقب تغییر در سلول‌ها یا علائم غیرمعمولی هستید که ممکن است نشان‌دهنده سرطان دهانه رحم باشند. با هشیاری نسبت به تغییرات، در صورت بروز مسئله می‌توانید به‌سرعت اقدام کنید. همچنین می‌توانید از صرف هزینه‌ها و انجام اقداماتی که ممکن است درنهایت غیرضروری باشند جلوگیری کنید.

 

 

سرطان‌هایی که ویروس HPV منجر به بروز آنها می‌شود، سرطان دهانه رحم، واژن، دهانه واژن، بیضه و آلت تناسلی در مردان، مقعد، زبان، حنجره و دهان است. شایع‌ترین علائم زگیل‌های تناسلی به صورت برجستگی‌های کوچک انفرادی و یا گروهی است که در نواحی مقعد یا آلت تناسلی ظاهر می‌شود. زگیل‌های ایجاد شده ممکن است، کوچک، بزرگ، برجسته، مسطح و یا شبیه به گل کلم باشد. گاهی ممکن است، زگیل‌ها بعد از مدتی از بین بروند، از نظر تعداد افزایش و یا کاهش یافته و یا ثابت باقی بمانند. گاهی نیز این امکان وجود دارد که پس از درمان، دوباره بازگردند. با این تفاسیر، بهترین راه آن است که راه‌های پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس HPV را جدی بگیریم که یکی از آنها استفاده از وسیله‌های محافظتی در هنگام برقراری رابطه جنسی است. اما یکی دیگر از کارهای اصلی که به میزان زیادی توصیه می‌شود، انجام تست HPV به صورت منظم است. این تست بسیار ساده است و با برداشت لایه مخاطی و پوششی از ناحیه آلت تناسلی قابل انجام است. بافت برداشته شده، در آزمایشگاه از جهت وجود انواع ویروس‌های HPV مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که فرد به این ویروس مبتلا باشد، نیاز به بررسی‌های بیشتری وجود خواهد داشت، چرا که باید میزان تغییراتی که این ویروس در سلول‌های پوششی ایجاد کرده‌اند را، بررسی کرد تا خطر ابتلا به سرطان تخمین زده شود. همچنین افراد در صورت مشاهده هر حالت غیر معمولی مانند توده، زخم در آلت تناسلی، معقد، دهان، کیسه بیضه و یا رشد غیر طبیعی در این نواحی، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند. پزشکان به طور معمول از داروی اسید سالیسیلیک برای درمان برخی از زگیل‌ها استفاده می‌کنند، اما سایر داروهای درمانی HPV در مردان، ایمیکیمود، پودوفیلین و اسید تری کلرواستیک است. در زنان، انتخاب روش درمان HPV به نظر پزشک و نوع زگیل‌ها بستگی دارد، اما به طور کلی روش‌های درمان می تواند استفاده از محلول پودوفیلین، لیزر درمانی و یا کرایوتراپی باشد. کرایوتراپی و یا سرما درمانی از بهترین و قطعی‌ترین روش‌های درمان زگیل تناسلی است که در مطب پزشک انجام می‌شود. در این روش درمانی، نیتروژن مایع در دمای منفی 196 درجه روی زگیل‌ها اسپری می‌شود. پزشک متخصص به منظور کاهش درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. مدت زمان لازم برای استفاده از این درمان در حدود 20 دقیقه است. لیزردرمانی، یکی دیگر از روش‌های درمان ویروس HPV است، با توجه به آنکه ویروس پاپیلوما، تا چه عمقی به بافت‌های پوششی بدن نفوذ کرده باشد، امکان استفاده از لیزردرمانی وجود دارد. البته لیزر درمانی مزایا و معایب خود را دارد، برای مثال درمان با آن قطعی است، اما سوزش و درد پس از لیزردرمانی، در کوتاه مدت، ممکن است آزار دهنده باشد.


 

 



:: برچسب‌ها: تست hpv ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
آزمایش خون

آزمایش خون 

 

آزمایش خون  سلامت بدن سالمندان یکی از مهمترین راه‌ها برای پیگیری وضعیت کلی جسمی است. پزشکان به طور معمول توصیه می‌کنند حداقل سالی یک بار، آزمایش خون سلامت بدن را انجام دهند تا وضعیت جسمانی و شرایط آن مشخص شود.همه موادی که خورده و نوشیده می‌شود، حاوی ویتامین‌‎ها، پروتئین‎‌ها و سایر مواد مغذی است پس از فرایند هضم، از طریق جریان خونی، به سلول‌های هدف ارسال می‌شود. بنابراین در انجام آزمایش خون و برای بررسی املاح و ویتامین‌ها، توصیه می‌شود بین 8 تا 12 ساعت ناشتایی وجود داشته باشد تا نتیجه کاذب ثبت نشود. بنابراین هر فردی که قصد انجام آزمایش چکاپ سلامت سالمندان را دارد، باید حداقل 8 تا 12 ساعت ناشتایی را تجربه کند.برخی مواقع، فرد ممکن است احساس خستگی، افزایش وزن غیرطبیعی یا احساس درد در قسمتی از بدن خود داشته باشد. آزمایش‌های منظم خون می‌تواند علائم هشدار دهنده بیماری را در اوایل بیماری نشان دهد. به عبارتی دیگر، با یک آزمایش ساده می‌توان بسیاری از بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی را تشخیص داد.برخی از رایج‌ترین فاکتورهای که در آزمایش خون بررسی می‌شود، شمارش کامل خون (CBC) و تست میزان مواد مغذی حیاتی مانند آهن یا ویتامین‎های گروه B است. در آزمایش معمول شمارش سلول‎های خونی (CBC)، گلبول‎‌های سفید خون، گلبول‎‌های قرمز و پلاکت‌‎ها بررسی می‌شوند. میزان هموگلوبین و هماتوکریت از این روش به دست می‌آید که برای تشخیص کم‎‌خونی‎‌ها از آن استفاده می شود. سطح غیر طبیعی این موارد ممکن است نشانگر کمبودهای غذایی، کمبود آهن، بیماری‎‌های مربوط به مغز استخوان، التهاب بافت، عفونت، بیماری قلبی عروقی و سرطان باشد. اعلام نتیجه این آزمایش تقریبا 24 ساعت زمان نیاز دارد.در خون، مواد مختلفی شامل پروتئین، چربی، قند، ویتامین، املاح معدنی و… وجود دارد که تغییر در مقدار هر کدام از این متابولیت ها به حدی که منجر به خارج شدن از حالت اعتدال شود، بیماری هایی را به دنبال خواهد داشت. ویتامین ها در گروه متابولیت های ثانویه قرار دارند و اگر چه از نظر درجه اهمیت در حیات سلول ها، همانند پروتئین، چربی و قندها نیستند ولی اگر بدن دچار کمبود و بیشبود ویتامین شود، خطرات زیادی انسان را تهدید می کند. به همین دلیل لازم است گاها و البته با نظر متخصص، آزمایش چکاپ ویتامین را انجام دهیم. چکاپ کامل ویتامین ها شامل آزمایش موادی می باشد که برای بدن بسیار حیاتی هستند و نقش حیاتی برای سلامت انسان ها دارند . وجود ویتامین ها در بدن برای ادامه بقا لازم و ضروری است. ویتامین ها در بسیاری از فعالیت های بدن نقش دارند و به دو دسته ی ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. ویتامین های ضروری به آن هایی اطلاق می شود که بدن توانایی تولید کامل آن ها را نداشته و باید وارد بدن شوند ولی بدن توانایی تولید ویتامین های غیر ضروری را دارد و نیازی به تامین آن ها نیست. هدف از چکاپ ویتامین ها اندازه گیری و بررسی مقادیر آنها در بدن می باشد. برخی از ویتامین ها به صورت محلول در آب بوده و برخی دیگر محلول در چربی هستند .

 

 

 


 

 



:: برچسب‌ها: آزمایش خون ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
آزمایش ژنتیک

آزمایش ژنتیک چرا و چگونه؟

 

آزمایش ژنتیک یکی از مهم ترین روش های شناسایی امراض و مسایلی است که به صورت نهفته در بدن ما وجود دارد. آزمایش ژنتیک بیشتر در هنگام ازدواج جهت شناسایی همگن بودن زوج ها مورد استفاده قرار می گیرد. آزمایش ژنتیک در هنگام بارداری نیز یکی دیگر از آزمایش های ژنتیک معروف است. با استفاده از آزمایش ژنتیک در هنگام بارداری، می توان برخی بیماری های احتمالی نوزاد را بررسی نمود. آزمایش ژنتیک(تست ژنتیک) می تواند شما را از بسیاری از مسایل نهفتۀ شما آگاه کند تا قبل از آنکه درمان آن هزینۀ زیادی برای شما ایجاد کند مطلع نماید. بنابراین در صورتی که نیاز به آزمایش ژنتیک دارید، به راحتی درخواست خود را ثبت نمایید تا در محل شما اقدام به انجام آزمایش ژنتیک(تست ژنتیک) مورد نظر شما بنماییم.آزمایش های ژنتیک امروزه با پیشرفت های حاصل شده می تواند بیماری های ژنتیکی و وراثتی را شناسایی کرده و از بروز معلولیت های مختلف جلوگیری کند . آزمایشات ژنتیکی انواع مختلفی دارند برای این که بتوانیم از تولد فرزندان معلول جلوگیری کنیم باید قبل از ازدواج همه آزمایشات ژنتیکی مربوط به مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مشاوره های ژنتیکی را انجام دهیم البته اگر می خواهید ازدواج فامیلی داشته باشید و یا اگر در خانواده تان بیماری خاصی وجود دارد اهمیت این موضوع دوچندان می شود. آزمایش آنلاین امکان برگذاری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به صورت رایگان را نیز برای شما محیا می نماید. آزمایشات غربالگری برای زنان باردار از این جهت حائز اهمیت هستند که امکان بررسی دقیق و ایمن مشکلات ژنتیکی که متداول ترین آن سندروم داون است را از قبل از تولد جنین فراهم می آورند. بیماری های ژنتیکی رابطه مستقیمی با استرس و ترس زوج ها و زنان باردار دارد بسیاری از افراد در ترس تولد فرزند ناقص و معلول زندگی می کنند . اما به جای این که نگران این باشید که چه اتفاقی ممکن است بیفتد ، چرا برای پیشگیری از آن ها اقدام نمی کنید ؟ روش های نوین ژنتیکی(آزمایش ژنتیک پزشکی) تنها برای پیشگیری از بروز بیماری نیست بلکه برای تعیین هویت ، تعیین رابطه خویشاوندی مانند پدر فرزندی ، خواهری، برادری ، عموزادگی ، خاله زادگی و تعیین هویت جنین و ... فراگیر شده است و هم چنین کاربرد وسیعی دارد

انواع ‌آزمایش ژنتیک

غربالگری نوزادان درست پس از تولد برای شناسایی اختلالات ژنتیکی قابل درمان در اوایل زندگی جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. سالانه میلیون‌ها نوزاد در ایالات متحده آزمایش می‌شوند. در حال حاضر همه ایالت‌ها نوزادان را از نظر فنیل کتونوریا (نوعی اختلال ژنتیکی که در صورت عدم درمان باعث ناتوانی ذهنی می‌شود) و کم کاری تیروئید مادرزادی (اختلال غده تیروئید) آزمایش می‌کنند. بیشتر ایالات نیز از نظر سایر اختلالات ژنتیکی آزمایش می‌شوند.

 

آزمایش تشخیصی برای شناسایی یا رد یک بیماری خاص ژنتیکی یا کروموزومی استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، در صورت مشکوک بودن فرد به یک بیماری خاص (براسا علائم و نشانه‌های جسمی) از آزمایش ژنتیکی برای تأیید تشخیص استفاده می‌شود. این نوع از آزمایش ژنتیک می‎‌تواند قبل از تولد یا در هر زمان از زندگی فرد انجام شود، اما برای همه ژن‌ها یا همه شرایط ژنتیکی در دسترس نیست. نتایج یک آزمایش تشخیصی می‌تواند در انتخاب فرد در مورد مراقبت‌های بهداشتی و مدیریت اختلال تأثیر گذار باشد.

آزمایش کریر (غریالگذی ناقلین) برای شناسایی مشکلات ژنتیکی افرادی استفاده می‌شود که یک نسخه از جهش ژنی را در بدن خود حمل می‌کنند. اگر این چهش ژنی در دو نسخه وجود داشته باشد، باعث اختلال ژنتیکی می‌شود. این نوع آزمایش به افرادی که سابقه خانوادگی اختلال ژنتیکی دارند و به افرادی که در گروه‌های قومی خاص زندگی می‌کنند که با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های خاص ژنتیکی روبرو هستند، ارائه می‌شود. در صورت مورد آزمایش قرار گرفتن هر دو والدین، این آزمایش می‌تواند اطلاعاتی در مورد در خطر بودن کودک را مشخص کند.

آزمایش قبل از تولد برای تشخیص تغییرات ژن‌ها یا کروموزوم‌های جنین (قبل از متولد شدن نوزاد) استفاده می‌شود. در صورت افزایش خطر ابتلا کودک به یک اختلال ژنتیکی یا کروموزومی، این نوع آزمایش در دوران بارداری توسط پزشک تجویز می‌شود. در برخی موارد، آزمایشات قبل از تولد می‌تواند عدم اطمینان زن و شوهر را کاهش دهد یا به آنها در تصمیم گیری درباره بارداری کمک کند. با این وجود نمی‌توان تمام اختلالات ارثی و نقص مادرزادی را با استفاده از آزمایشات شناسایی کرد.

هنگامی که فرد تصمیم به انجام آزمایش ژنتیکی گرفت، یک متخصص ژنتیک، پزشک مراقبت‌های اولیه، متخصص یا پرستار می‌تواند آزمایش را انجام دهد. آزمایش ژنتیک اغلب به عنوان بخشی از مشاوره ژنتیک انجام می‌شود. آزمایشات ژنتیکی بر روی نمونه خون، مو، پوست، مایع آمنیوتیک (مایعی که در دوران بارداری جنین را احاطه کرده است) یا سایر بافت‌ها انجام می‌شود. به عنوان مثال، روشی به نام سواب باکال وجود دارد که با استفاده از یک سواب کوچک یا پنبه برای جمع آوری نمونه‌ای از سلول‌های موجود در سطح داخلی گونه استفاده می‌شود. نمونه به آزمایشگاهی ارسال می‌شود که در آنجا تکنسین‌ها به دنبال تغییرات خاصی در کروموزوم‌ها، DNA یا پروتئین‌ها هستند که بسته به نوع اختلال، مشکوک هستند و مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

 


 

 



:: برچسب‌ها: آزمایش ژنتیک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
آزمایش غربالگری

آزمایش غربالگری بارداری در منزل

 

آزمایش غربالگری بارداری یکی از مهم ترین آزمایشهای دوران بارداری می‌باشد. تست‌های غربالگری، مجموعه‌ای از بررسی‌های سونوگرافی و تست‌های آزمایشگاهی می‌باشد که در دوران بارداری در زمان‌های معین برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین انجام می‌شود. آزمایش غربالگری بارداری می‌تواند مادر و کودک را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حفظ نماید. این غربالگری‌ها احتمال ابتلای جنین به سندروم‌های ژنتیکی شایع کاهش می‌دهد. شایع‌ترین آن تریزومی 21 که به آن سندرم داون (مونگولیسم ) هم گفته می‌شود، است. آزمایش غربالگرى دوران بارداری کمک می‌کند تا ریسک ابتلا به این سه سندروم مشخص ‌شود و هم چنین نقص لوله عصبی و ناهنجاری‌های اصلی در جنین هم با غربالگری قابل تشخیص می‌باشد. دقت تشخیص تست‌های غربالگری 80%- 90% است. پس اصلا جای نگرانی نیست.

 

زمان آزمایش غربالگری سه ماهه اول بارداری

زمان انجام غربالگری سه ماهه اول برای خانم‌های باردار از 11 هفته تا 13 هفته و6 روز می‌باشد و شامل یک آزمایش خون و یک سونوگرافی برای بررسی ضخامت پشت گردن (سونوگرافی (NT و وجود استخوان بینی (NB) می‌باشد. دراین آزمایش خون که به آن دبل مارکر هم گفته می‌شود، ۲ هورمون free-B-HCG و PAPP-A خون مادر اندازه گیری می‌شود . برای انجام این آزمایش مادران باردار نیاز به ناشتا بودن ندارند و در تمام ساعات روز هم می‌توانند برای انجام ازمایش اقدام کنند .از آنجا که میزان مایع تجمع‌یافته پشت گردن جنین در سه ماهه اول بارداری با خطر ابتلا به سندرم داون در ارتباط است، در هفته ۱۱ تا ۱۴ بارداری میزان مارکرهای آلفافتوپروتئین و گنادوتروپین جفتی انسان اندازه‌گیری می‌شود تا مشخص شود جنین مبتلا به سندرم داون هست یا خیر. همچنین شما می‌توانید از آزمایش چکاپ پزشکی نیز استفاده نمایید. غربالگری سه ماهه اول ترکیبی از آزمایشات PAPP-A ، hCG و شفافیت نخاعی است.یک مشاور ژنتیک یا پزشک بالینی که بتواند معنی نتایج را توضیح دهد و در مورد پیگیری بیشتر گزینه‌هایی ارائه دهد، باید نتایج غربالگری را تفسیر کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که آزمایش غربالگری مثبت همیشه به معنای تشخیص ناهنجاری‌های جنین نیست. بلکه نشان دهنده افزایش خطر است. تنها تعداد بسیار کمی از زنان با نتیجه مثبت آزمایشات سه ماهه اول دارای نوزادانی هستند که در واقع دارای اختلال کروموزومی هستند. در بارداری‌هایی که جنین دارای نقص کروموزومی است، مانند مواد کروموزومی اضافی که منجر به سندرم داون یا سندرم ادواردز می‌شود، سطوح PAPP-A کاهش می‌یابد، سطح hCG به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و فضای گردن جنین بزرگتر از حد طبیعی است. در حالی که آزمایش غربالگری سه ماهه اول می‌تواند تقریباً 85 درصد از زنان دارای جنین مبتلا به سندرم داون و 75درصد از کسانی که مبتلا به سندرم ادواردز هستند را به درستی تشخیص دهد، حدود 5 تا 10 درصد از حاملگی‌های طبیعی نتیجه مثبت کاذب خواهند داشت. در صورت مثبت بودن تست غربالگری، آزمایشات قطعی‌تری برای تعیین و تایید تشخیص مورد نیاز است. اینها ممکن است شامل یک آزمایش تشخیصی مانند نمونه گیری از پرزهای کوریونی (CVS) در سه ماهه اول یا آمنیوسنتز در سه ماهه دوم باشد. در حالی که این دو روش از آزمایشات غربالگری دقیق‌تر هستند، اما تهاجمی نیز می‌باشند و خطر سقط جنین و خطر نادر جراحت را به همراه دارند.

زمان آزمایش غربالگری سه ماهه دوم بارداری

هیچ کس نمی‌خواهد از روز شلوغ خود برای رزرو نوبت با متخصص‌های مختلف وقت بگذارد تا آزمایش غربالگری مبتنی بر سن را برای سرطان روده بزرگ یا سایر مشکلاتی که برای شناسایی آنها نیاز به انجام آزمایش غربالگری در منزل است، انجام دهد، به همین دلیل است که اخیراً شاهد افزایش برخی آزمایشات غربالگری در منزل و درواقع خانگی هستیم. استفاده از خدمات آزمایش غربالگری در منزل مزایا بسیار زیادی را برای تمامی افراد به خصوص آن دسته از اشخاصی که بنا به برنامه پرمشغله خود قادر به مراجعه به مطب پزشک و آزمایشگاه‌ها نیستند، به ارمغان می‌آورد. مصرف کنندگان آزمایش غربالگری در منزل و یار آزمایش‌های خانگی را دوست دارند زیرا استفاده از آنها راحت است. یک آزمایش سریع ساده در خانه از رفت و آمد به مطب پزشک جلوگیری می‌کند که می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. البته در صورتی که فرد به تنهایی قصد انجام آزمایش خانگی را داشته باشد، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشد که این تست‌ها دارای درصد پایینی از خطا نیر هستند و علی‌رغم اینکه نتایج سریع به دست می‌آورید. ممکن است کاذب نیز باشند. بهترین راه برای جلوگیری از این مورد کمک گرفتن از یک فرد متخصص است که به خانه یا محل کار شما در زمان انتخابی که تعیین کرده‌اید آمده و آزمایش غربالگری در منزل را برای شما انجام می‌دهد. سپس نتایج برای شما ارسال خواهد شد. منتقدان بر این باورند که برخی از تست‌های خانگی که فرد به تنهایی باید از آنها استفاده کند، ترس بی مورد را ترویج می‌دهند و وقت و پول شما را هدر می‌دهند زیرا قابل اعتماد نیستند یا اگر به درستی انجام نشوند نتایج کاذب را نشان می‌دهند. با این حال، افزایش میل مصرف کنندگان برای تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی سلامتی، روند کمک گرفتن از یک متخصص برای انجام آزمایش غربالگری در منزل را مطلوب تر می‌کند.

 

 



:: برچسب‌ها: آزمایش غربالگری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
مشاوره پزشکی

مشاوره پزشکی تلفنی رایگان چیست؟

 

مشاوره پزشکی رایگان، مشاوره تلفتی رایگان و یا پزشکی از راه دور، همگی به معنی تبادل اطلاعات پزشکی از یک سایت به سایت دیگر و به طور کلی از طریق ارتباطات الکترونیکی یا تلفتی (صوتی یا تصویری) است. این کار به منظور بهبود سلامت فرد انجام می‌شود. مشاوره پزشکی رایگان بیش از 40 سال است که وجود دارد. این رشته به سرعت در حال رشد است. گرفتن وقت ملاقات با پزشکان و متخصصان اولیه بسیار دشوار است. لیست انتظار می‌تواند طولانی باشد و حتی دریافت ارجاع نیز ملاقات سریع را تضمین نمی‌کند. پزشکی از راه دور می‌تواند به شما کمک کند تا شما و پزشک را به طور موثرتری دور هم جمع کرد. دنیای پزشکی مدام در حال تغییر است. فناوری در حال حاضر نقش مهمی در حوزه پزشکی ایفا می‌کند. از آنجا که پزشکان به طور مداوم به دنبال راه‌های بهتری برای درمان مردم هستند، فناوری پیشرفت‌های بیشماری را در زمینه پزشکی به ارمغان آورده است. به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی مانند پزشکی از راه دور، مشاوره پزشکی رایگان، مشاوره تلفنی رایگان و مشاوره پزشکی شبانه روزی می‌توانید به خدمات پزشکی یا اطلاعاتی که معمولاً در دسترس نیستند دسترسی پیدا کنید.

مزایای مشاوره پزشکی رایگان

 

 

مشاوره پزشکی رایگان چندین مزیت دارد. یکی از بزرگترین آنها این است که به شما دسترسی به متخصصان و اطلاعاتی را می‌دهد که در غیر این صورت به آسانی به آنها دسترسی ندارید. در طول مشاوره پزشکی رایگان، شما معمولاً این شانس را دارید که سابقه پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید و سواالات خود را مطرح کنید. به نوبه خود، متخصص می‌تواند به طور مستقیم از شما سوالات موردنظر خود را که متناسب با پرونده پزشکی شماست، بپرسد.مشاوره پزشکی رایگان که به موقع و به صورت مفید انجام می‌شود همچنین می‌تواند نیاز به مراقبت‌های تخصصی را که ممکن است غیر ضروری باشد و به بیماران آسیب برساند، کاهش دهد. هنگامی که پزشکان مشاوره پزشکی می‌توانند اقدامات پیشگیرانه یا مداخلات اولیه را انجام دهند، اغلب می‌توان از مراجعه به متخصص برای مراقبت‌های خاص بیماری اجتناب کرد، بنابراین خطرات مربوط به درمان را کاهش می‌دهد. برخی از کشورها مانند انگلستان و هلند مسیر آینده را در رابطه با مراقبت‌های اولیه از جمله بهبود سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطات تصویری برای مشاوره تخصصی در حین مراقبت‌های اولیه، بسیار موفق پیش بینی کرده‌اند.شما حق دارید تصمیمات خود را در مورد مراقبت‌های بهداشتی مدنظر خود با راهنمایی متخصصان بهداشت و مشاوره پزشکی رایگان دریافت کنید. این راهنما به این معناست که مطمئن شوید گزینه‌های درمانی خود را کاملاً درک کرده‌اید تا بتوانید قبل از تصمیم گیری، گزینه‌ها را همراه با مزایا و خطرات بررسی کنید. به این حالت تصمیم گیری مشترک گفته می‌شود. این مورد اطمینان می‌دهد که شما و پزشک خود با هم تصمیمات درمانی و مراقبت‌های بهداشتی را می‌گیرید که درصد خطا و عوارض را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد. این فرایند به شما این قدرت را می‌دهد که تصمیمات مناسب خود را بگیرید. با پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا مشاوره رایگان پزشکی خود درباره مناسب‌ترین ابزارهای تصمیم گیری مشترک صحبت کنید. البته باید به خاطر داشته باشید، تصمیم گیری مشترک همیشه بهترین روش نیست. اگر به دلایلی نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید یا با یک وضعیت اضطراری تهدید کننده زندگی مواجه هستید، مهم است که به متخصصان مجرب بهداشت و درمان اجازه دهید تصمیم گیری لازم را برای شما انجام دهند.

 

 



:: برچسب‌ها: مشاوره پزشکی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
ویزیت پزشک در منزل

مزایای ویزیت پزشک در منزل

 

احتمالا ساده‌ترین خدمتی که در عین حال بسیار کاربردی است، دریافت ویزیت پزشک در منزل است. روشی که اجازه می‌دهد، شما بدون حضور در ترافیک، چراغ قرمز و حتی منتظر ماندن در صف‌های طولانی مراکز درمانی، پزشک را ملاقات کنید، مشکلات خود را بیان کنید و راهنمایی‌های او را دریافت کنید. برای افرادی که سنین بالاتری دارند، یا دچار ناتوانی‌های حرکتی و ذهنی هستند، مادران بارداری که باید تحت مراقبت پزشکی باشند و افرادی که در حال گذر از بیماری سختی هستند، ویزیت پزشک در منزل، علاوه بر آسودگی که می‌تواند داشته باشد، تا حد خوبی، هزینه‌های بستری در بیمارستان را هم کاهش می‌دهد. ما در آزمایش آنلاین خدمت ویزیت پزشکی در منزل را ارائه داده‌ایم و تلاش می‌کنیم نیاز شما را به پزشکان متخصص و البته متعهد، پاسخگو باشیم. شما می‌توانید این درخواست را از طریق همین صفحه و یا تلفنی ثبت کنید. با وجود سبک زندگی شلوغ و پرمشغله، خدمات ویزیت پزشک در منزل به طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است. در این حالت، نه تنها می‌توانید در وقت صرفه جویی کنید بلکه از خطر ابتلا به ویروز کوید-9 نیز در امان خواهید بود. هزینه‌های ویزیت پزشک در منزل کمتر یا هم تراز با هزینه ویزیت بیمارستان است، بنابراین شما با استفاده از این خدمات می‌توانید در پرداخت هزینه رفت و آمد صرفه جویی کنیداگر نگران ویروس کرونا یا سایر بیماری‌ها هستید و از مراجعه به مطب پزشک هراس دارید و یا قادر به بیرون رفتن از خانه نیستید، ممکن است لازم باشد که از مراقبت‌های بهداشتی در منزل و ویزیت پزشک در منزل تهران استفاده کنید. اکنون، بسته به نگرانی‌های سلامتی شما، گزینه‌های زیادی برای دریافت مراقبت‌های غیر اورژانسی در خانه شما وجود دارد، از یک پزشک گرفته تا دستیار پزشک، پرستار و... . ارائه امکانات بسته به خدمات موردنیاز شما شامل ویزیت پزشکی، ارائه خدمات از راه دور، ویزیت پزشک در منزل و... است. حتی این امکان وجود دارد که مشاوره موردنظر به صورت ویدیو شما را راهنمایی کنند.مراجعه به پزشک زمانی که احساس ناخوشی می‌کنیم برای بسیاری از ما ساده است. با این حال، مراقبت‌های پزشکی ممکن است برای کسانی که در خانه هستند و قادر به ترک خانه نیستند، قابل دسترسی نباشد. مراجعه به مطب پزشک برای این دسته از افراد ممکن است دشوار و ناامن باشد. کسانی که نیاز به عمل‌های جراحی دارند، ساعت‌های زیادی در هفته را به رفت و آمد از خانه به کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها می‌گذرانند و در صف‌های طولانی برای دسترسی به پزشک منتظر می‌مانند. این امکان وجود دارد که از برخی از معاینات پزشکی صرف نظر می‌کنند زیرا مشغول کار، مدرسه یا سایر تعهدات هستند و در این روند سلامتی خود را به خطر می اندازند. سلامت ما باید در اولویت باشد و دسترسی راحت به مراقبت‌های بهداشتی در سراسر ایران کلیدی است. ویزیت پزشک در منزل کرج علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، اگر بتوانیم مراقبت‌های پزشکی را به خانه‌های کسانی که به آن نیاز دارند بیاوریم، می‌توانیم سلامتی بهتر و کاهش پذیرش در بیمارستان را به دنبال داشته باشیم.برای دریافت مشاوره از راه دور یا ویزیت پزشک در منزل تنها کافیست با ما تماس بگیرید و از تیم پشتیبان ما بخواهید تا شما را راهنمایی کنند. در نهایت با شما هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در زمان انتهابی خود می‌توانید از کمک ویزیت پزشک در منزل بهره ببرید. همه پزشکان تیم ما 100 درصد متخصص هستند. هر فرد قبل از پیوستن به تیم ویزیت پزشک در منزل مشهد ما، علاوه بر مصاحبه حضوری، تحت بررسی‌های دقیق سوابق و صلاحیت قرار می‌گیرد. هنگامی که تأیید کردید که مایلید با یک پزشک یا مشاوره همکاری کنید، ما می‌توانیم شما یا عزیزتان را با یک پزشک مناسب در عرض 24 ساعت هماهنگ کنیم. پزشکان ما قادر هستند که بیماری‌های رایجی مانند سردرد و آنفولانزا را درمان کنند، با مدیریت تشخیص بیماری مزمن پشتیبانی کنند، غربالگری‌های سلامت را انجام دهند که انجام آن در خانه بی‌خطر است. اگر شرایط تهدید کننده زندگی دارید یا علائمی مانند درد حاد یا شدید قفسه سینه یا شکم، شکستگی یا در رفتگی، خونریزی یا زخم‌های عمیق، مشکلات تنفسی، تشنج و یا صرع، بی‌حسی یا ضعف ناگهانی، تکلم یا مشکوک را تجربه می‌کنید.

 



:: برچسب‌ها: ویزیت پزشک در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
تزریقات در منزل

تزریقات در منزل

 

در چندین بیماری مختلف، نیاز به تزریق دارو یا سرم ضروری است که از میان آن‌ها می‌توان به دیابت، بیماری کبدی، بیماری قلبی یا هر بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی، ضعف سیستم ایمنی بدن، بیماری ریوی، HIV، بیماری کلیوی و بسیاری دیگر از بیماری‌ها اشاره کرد. از سوی دیگر، دریافت خدمات تزریقات در منزل و تزریق سرم در منزل می‌تواند به شما در دریافت واکسن، داروهای درمانی، داروهای ضدبارداری و سایر داروهای درمانی در بدنتان کمک کند.

مزایای تزریقات در منزل

دریافت خدمات تزریقات و تزریق سرم در منزل توسط پرستاران آموزش‌دیده و مجرب می‌تواند مزایای متعددی برای شما داشته باشد. یکی از مراکزی که چنین خدماتی را به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌کند، آزمایش آنلاین است که از طریق استفاده از خدمات مجموعه می‌توانید از مزایای بسیار زیادی بهره‌مند شوید. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین مزایای تزریقات و تزریق سرم در منزل آشنا می‌شوید. اکثر افرادی که به خدمات مراقبت‌های بهداشتی دسترسی دارند، تزریق را در مقطعی از زندگی خود تجربه می‌کنند، مانند ایمن سازی دوران کودکی یا درمان پزشکی. به توضیح مشاوره پزشکی؛ تزریق معمولاً برای داروهایی استفاده می‌شود که باید به سرعت عمل کنند یا به خوبی در سیستم گوارش جذب نمی‌شوند.

روش‌های مختلف تزریق در تزریقات و تزریق سرم در منزل

تزریق برای کاربردهای پزشکی، فرایندی است که در آن یک سوزن یا سرنگ ناحیه کوچکی از پوست شما را سوراخ می‌کند تا از طریق آن، داروها برای اهداف درمانی وارد بدن شما شوند. پرستار آموزش‌دیده می‌تواند در خدمات تزریقات و تزریق سرم در منزل، تزریق را به‌درستی و با خیال راحت انجام دهد. روش‌های تزریق متفاوت است و بسته به شرایط شما یا دارویی که استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید. برخی از داروها را می توان به عنوان تزریق طولانی اثر، که به عنوان تزریق دپو شناخته می‌شود، تجویز کرد. مقداری داروی آهسته رهش (Slow-Release) تزریق می‌شود و به طور پیوسته در طی چند هفته یا حتی ماه جذب بدن می‌شود. تزریق دپو فقط برای داروهای خاص در دسترس است، اما می‌تواند برای افرادی که فراموش کردن مصرف داروی خود را مشکل می‌دانند، یا برای موقعیت‌هایی که فراموش کردن دوز می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند، مفید باشد. داروهای ضد بارداری هورمونی یا برخی از داروهای روانپزشکی ممکن است به عنوان تزریق دپو تجویز شوند. تمامی این خدمات مختلف را می‌توانید تنها با تماس با ما و انتخاب تزریقات در منزل به راحتی دریافت کنید.

برخی از افراد ناچار هستند در زندگی روزمره خود به طور منظم، داروهای مختلفی را تزریق کنند. افرادی که برای درمان لخته‌های خون باید یک دوره رقیق‌کننده‌های خون تزریق کنند، معمولاً به تزریق زیر جلدی روزانه نیاز دارند و برخی از درمان‌های باروری شامل استفاده از تزریقات در خانه است. بیماران دیابتی وابسته به انسولین ممکن است مجبور شوند، احتمالاً چندین بار در روز ترکیبی از انسولین‌های کوتاه، متوسط و طولانی اثر را به خود تزریق کنند. مقدار انسولین تزریقی نیز ممکن است بسته به قند خون فرد یا غذایی که در آن روز می‌خورد نیاز به تنظیم داشته باشد. ممکن است برای برخی افراد قضاوت در مورد دوزهای متغیر مشکل باشد و برخی دیگر به دلایل مختلف نتوانند به خود تزریق کنند. انواع مختلفی از دستگاه‌های تجویز انسولین در دسترس هستند تا تزریق انسولین را برای افراد آسان تر کنند، مانند دستگاه‌هایی که با صدای بلند کلیک می‌کنند، زیرا دوز تعیین می‌شود تا افراد دارای اختلال بینایی بتوانند با خیال راحت دوز صحیح را انتخاب کنند. افرادی که مهارت کمتری دارند، مانند مبتلایان به ورم مفاصل، پارکینسون، لرزش یا آسیب به دست‌ها، می‌توانند دستگاه‌هایی را انتخاب کنند که برای افراد دارای مشکلات حرکتی و مهارتی قابل دسترس باشد. علاوه بر این، افراد ممکن است به هر دلیلی نیاز به کمک برای تزریق در خانه داشته باشند. تزریق آمپول‌ها یک دلیل متداول برای تنظیم قرار ملاقات با ویزیت پزشک در منزل توسط مراقبان یا پرستاران است. پرستاران باتجربه می‌توانند به تعیین دوز مناسب، انجام تزریقات معمول و کمک به سایر نیازهای دارویی و مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند. 30 درصد افراد بالای 60 سال مبتلا به دیابت هستند و داشتن کنترل خوب قند خون می‌تواند تغییرات جدی در سلامت آنها ایجاد کند. پرستاران خصوصی با آموزش تخصصی در زمینه دیابت می‌توانند به بررسی منظم قند خون، تجویز انسولین و سایر داروها و حمایت از شیوه زندگی سالم کمک کنند. امروز بهترین مراقبت را به عزیزتان ارائه دهید و برای مشاوره رایگان با تیم مشاوره مراقبت آزمایش آنلاین، با ما تماس بگیرید.

 

 



:: برچسب‌ها: تزریقات در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401