کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97

در این مقاله به موضوع کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی خواهیم پرداخت. دانشگاه علمی کاربردی به دلیل پذیرش بدون کنکور، شهریه مقرون به صرفه، تعداد زیاد واحد و طبعا دسترسی مناسب و تعداد زیاد رشته ها و همین طور نبود محدودیت در انتخاب رشته، با استقبال زیاد متقاضیان رو به رو شده است. دانشگاه علمی کاربردی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ست و فقط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذیرد. دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد.


جهت اطلاع از کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 70707025 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

برای تغییر رشته در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی هیچ محدودیتی وجود ندارد

برای پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی چه شرایطی در نظر گرفته شده است؟

برای پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی، شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است. شرایط عمومی پذیرش بدون کنکور مشابه مقاطع و دوره های دیگر دانشگاه ها است، اعم از اینکه داوطلب نباید فساد اخلاقی داشته باشد، عناد با نظام جمهوری اسلامی نداشته باشد، از سلامت جسمی و روحی کافی و به تناسب رشته انتخابی‌اش برخوردار باشد و….

اما شرایط اختصاصی، داشتن مدرک کاردانی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و یا  کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است، زیرا پذیرش براساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود.

برای تغییر رشته در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97 هیچ محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می توانند در رشته ای کاملا متفاوت با رشته مقطع کاردانی خود در دوره کارشناسی پیوسته علمی کاربردی پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهند. اما در صورت تغییر رشته، پذیرفته شدگان می بایست درس های پیش نیاز رشته تحصیلی جدید را که گروه آموزشی دانشگاه به آنها اعلام می کند، بگذرانند.

فقط داوطلبانی در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پذیرفته می شوند که تحصیل در دوره کاردانی را به پایان رسانده باشند. داوطلبان می بایست هنگام ثبت نام مدرک دوره کاردانی خود را دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند، ارائه کنند.

داوطلبان آقا در صورت داشتن منع نظام وظیفه، حتی در صورت احراز شرایط پذیرش، ثبت نام نخواهند شد.

پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی در مهر و بهمن انجام می شود

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97

پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97 در مهر و بهمن انجام می شود. دفترچه ثبت نام ورودی مهر در ماه مرداد منتشر می شود و دفترچه ثبت نام ورودی بهمن در ماه آذر.

مدارکی که متقاضیان ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی باید فراهم کنند

داوطلبان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97 ، در هنگام ثبت نام می بایست مدارک زیر را همراه داشته باشند:

  • مدرک کاردانی(نسخه اصلی یا گواهینامه موقت)
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • شش قطعه عکس جدید زمینه سفید 3*4 از داوطلب
  • کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت
  • گواهی اشتغال به کار(برای داوطلبانی که می خواهند از تسهیلات کد اشتغال استفاده کنند)
  • آخرین فیش حقوقی (مخصوص پذیرفته شدگان شاغل)
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه
  • فرم تأییدیه معدل (برای داوطلبانی که گواهینامه پایان تحصیل ندارند)

دانشگاه علمی کاربردی در دوره کارشناسی ناپیوسته در چه رشته های دانشجو می پذیرد؟

این دانشگاه در رشته زیرمجموعه چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ هنر از داوطلبان علاقه مند ثبت نام می کند. برای مطالعه بیشتر به مقاله لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی 97 مراجعه کنید.


جهت اطلاع از کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 70707025 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی نتایج ثبت نام را اعلام می کند؟

حدود 20 روز پس از ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 97 ، نتایج اعلام می شود. اسامی قبولی ها در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبانی که پذیرش گرفته اند، در زمانی که برای ثبت نام اعلام می شود همراه با مدارکی که در قسمت قبل شرح داده شد، نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کنند.

اگر مایل به مطالعه بیشتر درباره انتخاب رشته و ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی هستید، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقالات ظرفیت پذیرش بدون کنکور علمی کاربردی 97 و انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی 97. بزنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 30 مرداد 1397
تکمیل ظرفیت ارشد 97

راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 97

دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، پردیسهای خودگردن، پیام نور، غیر انتفاعی از جمله دانشگاه هایی هستند که در صورت عدم تکمیل ظرفیت اقدام به تکمیل ظرفیت می نمایند. کلیه داوطلبانی که در کنکور ارشد 97 شرکت کرده اند، افرادی که در انتخاب رشته کنکور ارشد 97 مجاز شده باشند و داوطلبانی که مجاز نشده باشند، می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد 97 شرکت کنند.

اگر قصد شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 97 را دارید، راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 97 که شامل نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 97، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 97، مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 97 است را در این مقاله مطالعه نمایید.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد چیست؟

اگر تعداد افرادی که در دانشگاه ثبت نام می کنند از ظرفیت اختصاص داده شده به آن دانشگاه کمتر باشد، این کمبود به وسیله تکمیل ظرفیت پر خواهد شد. به عنوان مثال اگر ظرفیت پذیرش یک دانشگاه در مقطع ارشد 50 نفر باشد، اما 45 نفر اقدام به ثبت نام کرده باشند، مابقی ظرفیت از طریق تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پر می شود.

نکته ای که در تکمیل ظرفیت حائز اهمیت می باشد، این است که فقط افرادی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند و برای آنها کارنامه صادر شده باشد، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد هستند.

نکته قابل توجه دیگر این است که داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 97 مجاز شده باشند و یا افرادی که انتخاب رشته ارشد 97 را انجام داده و پذیرفته شده باشند، اما از انتخاب رشته خود رضایت نداشته باشند، می توانند با مطالعه راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 97در مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 97، ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 97 را انجام دهند. اما قبولی اولیه آنها باطل می شود و هیچ گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نمی شود.

از آنجائیکه هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان از تحصیل انصراف می دهند و یا به دلیل پذیرفته شدن در دانشگاه دیگر ثبت نام خود را در آن دانشگاه انجام نمی دهند، بسیاری از دانشگاه ها و رشته ها دارای ظرفیت خالی می شوند. که در این صورت با اعلام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آن دانشگاه، دانشجویان دیگر می توانند شانس خود را برای قبولی مجدد انتخاب نمایند.

 

 

شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد 97

حتما این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده است که شانس قبولی تان در تکمیل ظرفیت ارشد 97 چگونه خواهد بود. همان طور مستحضر هستید، از آنجایی که کنکور های سراسری و آزاد با هم ادغام شده اند ، نتایج اولیه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور در یک روز منتشر می شود. اما انتخاب رشته این دو نوع دانشگاه از هم به صورت تکفیک شده انجام می پذیرد.

در مرحله اول (در مرحله انتخاب رشته) ، داوطلبانی که در قسمت دانشگاه های روزانه و غیر روزانه (سایر دانشگاه ها) مجاز شده اند ، می توانند رشته های دانشگاه آزاد را هم انتخاب نمایند و در نتیجه شانس مورد پذیرش دانشگاه آزاد قرار گرفتن را از داوطلبانی که فقط در دانشگاه آزاد مجاز شده اند ، می گیرند.

پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبانی که در نوبت های روزانه قبول شده اند و در دانشگاه های آزاد نیز انتخاب رشته کرده اند ، با مشخص شدن انتخاب های قبولی شان ، می توانند در یکی از نوبت های روزانه یا دانشگاه آزاد به ادامه تحصیل بپردازند و در صورت انتخاب هر کدام ، صندلی را برای داوطلب دیگری خالی می نمایند.

در این زمان است که دانشگاه ها اقدام به پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت می کنند و در نتیجه شانس افراد برای پذیرش در این دوره بسیار بیشتر می شود. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود. برخی از دانشگاه ها در این مرحله نیز موفق به پر کردن صندلی هایشان نمی شوند، به همین دلیل مجبور می شوند که دوباره اقدام به پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت کنند. در این مرحله است که شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد 97 بسیار زیاد می شود ، به طوری که حتی اگر هیچ امیدی به پذیرش نداشته بودید، در این مرحله ممکن است پذیرفته شوید.

شانس قبولی شما در تکمیل ظرفیت دوم به مراتب بیشتر خواهد شد

 

مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 97

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 97 معمولاً 3 هفته الی یک ماه بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 97 انجام می شود. مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 97 احتمالاً از اواخر مهرماه 97 شروع می شود و تا چند روز پس از آن ادامه دارد.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 97

تنها شرط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 97 شرکت در کنکور سراسری ارشد 97 و صدور کارنامه اولیه می باشد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم شرط مجاز بودن در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 97 وجود ندارد، و حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته ارشد 97 شرکت نکرده باشند هم مجاز به ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 97 هستند. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 را داشته باشند، می بایست در کنکور کارشناسی ارشد 97 شرکت کرده باشند.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 97

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 97 از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی انجام می شود،  به این صورت که داوطلبان می بایست رشته های مورد علاقه خود را از بین رشته محلهای موجود در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 97 که همان راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 97 است، انتخاب نمایند.

داوطلبان در گام دوم بایستی با وارد کردن اطلاعات فردی خود، بدون پرداخت هزینه، ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 97 را انجام دهند. نکته ای که داوطلبان می بایست به آن توجه داشته باشند، این است که امکان انتخاب 20 رشته محل در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 97 وجود دارد.

در نهایت پس از بررسی تکمیل ظرفیت ارشد 97 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسریبزنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 29 مرداد 1397
تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزادv

همیشه تکمیل ظرفیت ها برای کسانی که دانشگاه و رشته ی مورد علاقه ی خود را قبول نشده اند یا اینکه از دانشگاه و رشته ای که در آن تحصیل می کنند راضی نیستند، امیدوار کننده و نتیجه بخش بوده است. دانشگاه آزاد در تکمیل ظرفیت ارشد، دانشجو می پذیرد. برای همین، مطلب ما به زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97، شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97، دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 97، نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد و نیز زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97 پرداخته است.

 

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 97

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 97 از طریق سایت این دانشگاه بر اساس رشته محل هایی که دارای ظرفیت پر شده هستند، منتشر می شود. و متقاضیان می توانند از طریق سایت این دانشگاه دفترچه را دانلود نمایند. یا برای دانلود دفترچه ارشد تکمیل ظرفیت آزاد 97 کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

با توجه به دفترچه ی تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97، متقاضیان تکمیل ظرفیت امکان انتخاب 100 رشته محل را دارند که شما می توانید با توجه به اهداف تحصیلی خود که آینده ی شغلی و میزان علاقه است، نسبت به اولویت بندی رشته های انتخابی اقدام کنید. اگر در قبولی اولیه ی خود به رشته ی دلخواه خود نرسیده اید، به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97 به عنوان فرصت و شانس دوم نگاه کنید و سعی کنید درست انتخاب رشته نمایید.

پذیرش بدون کنکور ارشد آزاد 97 صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام کرده است که بر طبق تصمیم جدید مسئولان، سوابق تحصیلی معیار پذیرش متقاضیان بدون کنکور و بدون آزمون دانشگاه آزاد خواهد بود. در هنگام ثبت نام، متقاضیان رشته های مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و بعد از انجام تحقیق و بررسی سوابق تحصیلی فرد، نتیجه ی پذیرش و قبولی رشته ها اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97 در دو بازه زمانی مهر و بهمن خواهد بود.

در بازه ی زمانی مهر، اعلام نتایج معمولاً پایان مهر است و در بازه ی زمانی بهمن، با پایان بهمن ماه نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97، اعلام می شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 29 مرداد 1397
تکمیل ظرفیت دکتری 97

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت دکتری 97 خواهیم پرداخت.

مقطع دکتری بالاترین سطح علمی کشور محسوب می شود و داوطلبانی که در مقطع دکتری مورد پذیرش دانشگاه ها قرار می گیرند، از سطح علمی قابل قبولی برخوردار هستند. اما همان طور که مطلع هستید، تمامی داوطلبان در انتخاب رشته و مصاحبه مورد تأیید واقع نمی شوند. از این جهت می توان گفت تکمیل ظرفیت دکتری 97 فرصتی مجدد برای داوطلبان دکتری 97 خواهد بود.

تکمیل ظرفیت دکتری 97 به این صورت می باشد که دانشگاه هایی که ظرفیت رشته های مشخص شده آنها تکمیل نشده است و فضای خالی برای پذیرش دانشجو دارند، در رشته های دارای ظرفیت خود دانشجو می پذیرند.

همان طور که مطلع هستید، دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری 97، در حال حاضر منتشر نشده است، بنابراین با توجه به سال 96 این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زمان تکمیل ظرفیت دکتری 97

همان طور که مطلع هستید، ظرفیت دانشگاه های آزاد در مقطع دکتری در سال 97 کاهش یافته است و طبق بررسی تکمیل ظرفیت سالهای گذشته، به این مسئله که احتمال جذب دانشجو در دانشگاه آزاد تنها در یک نوبت خواهیم داشت بالا می باشد. در سال های قبل از 96 دانشگاه های آزاد در دو نوبت مهر و آبان اقدام به تکیمل ظرفیت دکتری می کردند که این آمار در سال 96 تنها به یک نوبت رسید.

زمان تکمیل ظرفیت دکتری 97 و زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکرتی بعد از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته اولیه مشخص خواهد شد. در حال حاضر زمان تکمیل ظرفیت دکتری 97 مشخص نمی باشد.

بلافاصله بعد از مشخص شدن زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت 97، این مقاله به روز رسانی خواهد شد و می توانید زمان تکمیل ظرفیت دکتری 97 را مشاهده کنید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری 97

داوطلبان در تاریخ گفته شده برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری اقدام خواهند کرد و داوطلبانی که در آزمون دکتری سراسری 97 شرکت کرده اند با داشتن اطلاعات ثبت نام خود وارد سایت سازمان سنجش می شوند و در گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده بودند، رشته های نام برده در مرحله تکمیل ظرفیت را انتخاب می کنند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت به صورت رایگان برای داوطلبان عزیز انجام خواهد شد و مشاهده ی رشته های موجود در تکمیل ظرفیت به دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری 97 مراجعه کنید. داوطلبان در این مرحله مجاز به وارد کردن 15 کد رشته محل می باشند.

شرط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری 97

  • اولین شرط برای شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری 97، ثبت نام در آزمون دکتری 97 می باشد.
  • داوطلبان باید نمره کل مثبت در کارنامه خود داشته باشند.
  • تاریخ اخذ مدرک کارشناسی ارشد داوطلبان مطابق با اعلام سازمان سنجش می باشد.
  • شرکت در آزمون دکتری دومین شرط در تکمیل ظرفیت دکتری 97 می باشد.

داوطلبانی که از مصاحبه جا مانده اند و یا به هر نحوی از پذیرش در دانشگاه دکتری جا مانده اند، به شرطی که از شرایط لازم جهت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت برخوردار باشند، می توانند در تکمیل ظرفیت دکتری 97 شرکت کنند.

دانشگاه هایی که در تکمیل ظرفیت دکتری 97 دانشجو می پذیرند

تمامی دانشگاه هایی که ظرفیت در نظر گرفته شده آنها خالی بماند در مرحله تکمیل ظرفیت دانشجو می پذیرند، دانشگاه های سراسری، غیر انتفاعی، آزاد و … همگی در تکمیل ظرفیت شرکت خواهند داشت. در سال 96 نام دانشگاه های بنام در دفترچه تکمیل ظرفیت مشاهده می شود:

دانشگاه هایی نظیر:

  • دانشگاه علم و صنعت در رشته برق
  • دانشگاه صنعتی مالک اشتر در رشته برق
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته برق
  • دانشگاه شهید چمران اهواز در رشته برق

در سایر رشته ها نیز دانشگاه هایی همچون دانشگاه خوارزمی، بوعلی سینا همدان – صنعتی سهند – تبریز و …. دانشجو پذیرفتند.


جهت اطلاع از نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071974 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

اولویت بندی در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

همان طور که گفته شد، دانشگاه های سراسری و آزاد و پیام نور و … در مرحله تکمیل ظرفیت، وجود خواهند داشت و با توجه به اینکه تکمیل ظرفیت دکتری 97، آخرین فرصت برای داوطلبان عزیز می باشد، باید با نهایت دقت در انتخاب های خود، 15 اولویت خود را وارد کنند.

برای اولویت بندی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. علاقمندی به رشته
  2. توجه به سطح کیفی و علمی دانشگاه
  3. توجه به تراز کسب شده
  4. در نظر گرفتن شهریه و هزینه دانشگاه های شهریه پرداز
  5. مسیر و شهر دانشگاه
  6. ظرفیت دانشگاه ها که در دفترچه انتخاب رشته دکتری قابل مشاهده است.

به داوطلبان دکتری یشنهاد میکنیم مقاله مصاحبه دکتری 97 را نیز مطالعه کنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97

در این مقاله با موضوع تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97، همراه داوطلبان دکتری 97 هستیم.

با توجه به اهمیت تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم در این مقاله همراه ما باشند.

مباحثی که در این مقاله مشاهده خواهید کرد، شامل: زمان تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 نحوه ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری 97، و … می شود.

همان طور که مطلع هستید، تکمیل ظرفیت فرصت ویژه ای برای داوطلبانی است که موفق به ورود به دانشگاه های دکتری آزاد 97 نشده اند. بنابراین برای افزایش آگاهی در این زمینه به ادامه مقاله توجه کنید.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 با توجه به روال سال های گذشته از جانب سایت دانشگاه آزاد اسلامی مشخص می شود. در حال حاضر زمان دقیق تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 مشخص نشده است، بلافاصله بعد از مشخص شدن زمان تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 این مقاله به روز رسانی خواهد شد. با توجه به سال های گذشته احتمال شروع به ثبت نام تکمیل ظرفیت در اول بهمن ماه آغاز می شود.

داوطلبان با ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی و تکمیل فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97، وارد مرحله تکمیل ظرفیت خواهند شد.

تکمیل ظرفیت مصداق همان شانسی است که تنها یکبار در خانه تان را می زند

داوطلبان در فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 97 با خرید کارت اعتباری به مبلغ 40 هزار تومان می توانند به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت اقدام نمایند و با تأیید اطلاعات وارد شده به مرحله درج کد رشته ها می رسند. ،داوطلبان در فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 97 مجاز به وارد کردن 20 کد رشته می باشند و باید با توجه به رشته های مشخص شده در مرحله ی تکمیل ظرفیت، کد رشته و کد ضریب را با دقت کافی انتخاب نمایند.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت داشته اند و در مصاحبه دعوت شده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 شرکت داشته باشند.

داوطلبان عزیز به این نکته توجه کنند در صورتی که در مراحل قبولی در رشته ای قبول شوند و در مرحله ی تکمیل ظرفیت نیز شرکت داشته باشند، قبولی رشته قبلی لغو می گردد. بنابراین در صورتی که تنها در رشته ی مورد علاقه خود قبول نشده اید، مجدداً در مرحله ی تکمیل ظرفیت شرکت داشته باشید.


جهت اطلاع از نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071974 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

رشته های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97

در مرحله ی تکمیل  ظرفیت، دانشگاه ها برای رشته هایی که ظرفیت آن ها تکمیل نشده است، اعلام به پذیرش دانشجو در رشته های مشخص می کنند. داوطلبان با مشاهده رشته ها و کد ضرایب گرایش ها، 20  کد مورد نظر خود را وارد می کنند.

با توجه به این موضوع که ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در سال 97 کاهش یافته است، بنابراین در مرحله ی تکمیل ظرفیت نیز نیازمند دقت در انتخاب رشته و دانشگاه می باشد و برای اطلاع از نحوه اولویت بندی رشته ها به ادامه مقاله توجه کنید.

اولویت بندی در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97

برای اولویت بندی انتخاب های خود در مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری 97 عوامل زیر را در نظر داشته باشید:

  • علاقمندی به رشته
  • توجه به مسیر و شهر دانشگاه
  • برتری رشته جدید نسبت به رشته سابق (در صورتی که داوطلبان قبول شده در تکمیل ظرفیت شرکت داشتند)

رشته های موجود در تکمیل ظرفیت آزاد

بعد از ثبت نام دانشگاه های آزاد در مقطع دکتری، لیست رشته های دارای ظرفیت اعلام می شود. بنابراین رشته های موجود در تکمیل ظرفیت دکتری 97 مشخص نمی باشد. بهتر است نگاهی به برخی از رشته های پرطرفدار که در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد سال گذشته وجود داشت، بیاندازیم:

 

نام رشته های پرطرفدار موجود در تکمیل ظرفیت سال 96

میکروبیولوژی مهندسی مکانیک بیو سیستم – انرژی های تجدید پذیر مهندسی برق – قدرت شهرسازی
مهندسی هوافضا – آئرودینامیک مهندسی معدن مهندسی برق – الکترونیک ژئوفیزیک
مهندسی هوافضا – جلو برندگی مهندسی محیط زیست معماری زراعت
مهندسی هوافضا – دینامیک پرواز و کنترل مهندسی کامپیوتر – نرم افزار مشاوره زبان و ادبیات فارسی
مهندسی هوافضا – سازه های هوایی مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی و رباتیکز مدیریت صنعتی زبان شناسی
مهندسی هوافضا- مهندسی فضایی مهندسی کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری فیزیولوژی ورزشی ریاضی – جبر
مهندسی هسته ای – مهندسی انرژی هسته ای مهندسی فناوری اطلاعات فیزیک ریاضی – آنالیز
مهندسی نفت مهندسی عمران فیزیک دریا ریاضی کاربردی
مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی مهندسی صنایع فیزیک – اتمی و مولکولی روان شناسی
مهندسی نساجی – شیمی نساجی و علوم الیاف مهندسی شیمی فلسفه روابط بین الملل
مهندسی مواد و متالورژی مهندسی پلیمر علوم و مهندسی صنایع غذایی حقوق عمومی
مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی مهندسی پزشکی علوم سیاسی حقوق خصوصی
مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی مهندسی برق – مخابرات میدان و موج علوم اقتصادی حقوق جزا و جرم شناسی
مهندسی مکانیک  بیو سیستم فناوری پس از برداشت مهندسی برق – مخابرات سیستم علوم ارتباطات حسابداری
مهندسی مکانیک بیوسیستم – طراحی ماشین کشاورزی مهندسی برق – کنترل شیمی آمار

 

دانشگاه های آزاد بر اساس رتبه بندی

نام 10 واحدهای دانشگاه های آزاد که از لحاظ علمی رتبه بندی شده اند و در تکمیل ظرفیت سال 96 شرکت داشته اند را بر اساس اولویت بندی در جدول زیر مشاهده کنید:

ردیف نام دانشگاه
1 دانشگاه آزاد اسلامی
2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
3 واحد اهواز
4 واحد تبریز
5 واحد تهران مرکز
6 واحد قزوین
7 واحد مشهد
8 واحد تهران جنوب
9 واحد نجف آباد
10 واحاد اصفهان (خوراسگان)
11 واحد کرمان

 

داوطلبان میتوانند برای اطلاعات بیشتر از مقطع دکتری به مقاله مصاحبه دکتری 97  مراجعه کنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
مشاوره جنسی

نیاز جنسی یکی از اصلی ترین و قوی ترین نیازهای انسانی است که اگر به شیوه ای صحیح و سالم برطرف شود، موجب آرامش انسان می شود. در یک جامعه سالم و پویا، ساده ترین نیازهای انسان ها ارضا می شوند تا بتوانند بر استعدادها و مهارت هایشان تمرکز کنند و به خودشکوفایی برسند.

اما متأسفانه همیشه همه چیز آن طور که باید پیش نمی رود. بسیاری از افراد ازدواج می کنند و انتظار دارند که بتوانند در نزدیکی با کسی که دوستش دارند و رابطه جنسی با او به آرامش برسند، اما مشکلات جنسی، بیماری های مقاربتی، انواع انحرافات و … مانع صمیمیت جنسی می شوند و همسران را از همدیگر دور می کنند.

در چنین شرایطی مشورت با یک فرد متخصص و با تجربه در زمینه مسائل جنسی می تواند راهگشا باشد.

چرا مشاوره جنسی اهمیت دارد؟

آگاهی در مورد موضوعات جنسی مهم است. حتی کودکان و نوجوانان هم نیازمند آموزش جنسی متناسب با سن شان هستند تا مورد سوء استفاده جنسی قرار نگیرند. بسیاری از همسران بدون هیچ آگاهی در مورد مسائل جنسی وارد زندگی مشترک می شوند و به مشکل بر می خورند. مشکلاتی که گاهی آنقدر جدی و عمیق هستند که به طلاق عاطفی و حتی طلاق رسمی ختم می شوند.

گاهی اوقات در اوایل زندگی مشترک همسران متوجه می شوند که یک اختلال جنسی مثل زودانزالی، دیرانزالی، اختلال نعوظ، سردمزاجی و … زندگی جنسی‌شان را مختل کرده است.

در چنین شرایطی یک مشاور خانواده با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره جنسی به همسران کمک می کند تا در مسیر صحیحی برای درمان اختلالات و حل کردن مشکلاتشان قرار بگیرند. در صورتی که به مسائل جنسی بی اهمیتی شود، زندگی مشترک تحت خطر قرار می گیرد. رابطه جنسی سالم و لذت بخش یکی از ملزومات یک ازدواج موفق است.

مشاوره جنسی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران مجرب، متخصص و باتجربه می توانند در زمینه های زیر به مخاطبانمشاوره جنسی بدهند:

  • آموزش جنسی: آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان باعث می شود که بدن و نقاط حساس را بشناسند و یاد بگیرند که در برابر سوء استفاده های جنسی از خودشان دفاع کنند. همچنین آموزش جنسی به کسانی که در شرف ازدواج هستند، آن ها را برای ورود به زندگی مشترک آماده می کند.
  • انحرافات جنسی: انحرافات جنسی نوعی از ارتباطات جنسی ناهنجار هستند که ممکن است به فرد و کسی که با او در رابطه است آسیب برسانند. مازوخیسم جنسی، سادیسم جنسی، کودک آزاری جنسی، عورت نمایی و … از جمله این انحرافات هستند.
  • مشکلات جنسی: مشکلاتی مثل اختلال نعوظ، دیر انزالی، زودانزالی، ناتوانی جنسی، سردمزاجی و … خطرناک هستند و در صورت عدم درمان می توانند کیفیت یک زندگی زناشویی را شدیداً کاهش دهند.
  • سلامت جنسی: زوجین باید در مورد انواع بیماری های مقاربتی، فرایند بارداری، روش های جلوگیری از بارداری، بهداشت جنسی و … آگاه باشند تا سلامتشان به خطر نیفتد.

امروزه مشاوره جنسی اهمیت و نقش تأثیرگذار خود را ثابت کرده است. این نوع از خدمت مشاوره ای می تواند یک زندگی مشترک را از نابودی نجات دهد و شور و نشاط از دست رفته یک رابطه زناشویی را به آن بازگرداند.

در ادامه مطالعه مقاله «رابطه جنسی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر هر نوع موضوع جنسی ای فکر شما را به خود مشغول کرده است، در تماس با مشاوران آیدانیتو تعلل نکنید.


جهت اطلاع از راهکارهایی برای حل مشکلات جنسی می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071985 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 24 مرداد 1397
علل سرد مزاجی و درمان آن

سرد مزاجی

سرد مزاجی به معنای سطح پایین تمایلات جنسی است که باعث شکست در پاسخ دادن به صمیمیت جنسی همسر می‌شود. تمایل کم به عمل جنسی وقتی مشکل‌زا است که از لحاظ میزان علاقه به رابطه جنسی یک عدم همگونی بین همسران وجود داشته باشد.

اگر هر دو همسر سرد مزاج باشند، یا به ماهی یک بار رابطه جنسی راضی باشند، زندگی مشترک به خطر نمی‌افتد اما در صورتی که یکی از همسران بیشتر از دیگری تمایل به رابطه جنسی داشته باشد، زوجین دچار تعارض می‌شوند.

تشخیص این مشکل در مردان و زنان به این صورت است که کمبود، کاهش قابل توجه میل جنسی یا عدم علاقه به فعالیت جنسی در فرد مشاهده می‌شود. سرد مزاجی می‌تواند دائمی باشد و به صورت یک ویژگی همیشگی در فرد مشاهده شود یا ممکن است موقتی و دوره‌ای باشد و زن یا مرد به دلایلی در یک بازه‌ی زمانی تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشد.

میزان شیوع سرد مزاجی شناخته شده نیست. البته این یک واقعیت است که زنان با سن بالاتر در مقایسه با زنان جوان تمایل کمتری به فعالیت جنسی نشان می‌دهند. 6 درصد از مردان جوان (18-24 ساله) و 41 درصد از مردان سالمند (66-74 ساله) معمولاً مشکلاتی با میزان تمایلات جنسی دارند.

فقط 1.8 درصد از مردان 16-44 ساله تمایل پایین جنسی را به مدتی بیشتر از 6 ماه از خود نشان می‌دهند.


جهت اطلاع از نشانه ها و روش های درمان سردمزاجی می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071974 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

نشانه‌های سرد مزاجی

نشانه‌های سرد مزاجی در زنان

  • عدم یا کاهش علاقه به فعالیت جنسی
  • عدم وجود یا کاهش افکار و تخیلات جنسی
  • عدم وجود یا کاهش انجام فعالیت جنسی
  • عدم وجود یا کاهش تمایل و تحریک جنسی در واکنش به تلاش همسر برای رابطه جنسی
  • عدم وجود یا کاهش لذت جنسی در حین رابطه جنسی

نشانه‌های سرد مزاجی در مردان

  • کاهش یا عدم وجود افکار و تصاویر جنسی
  • کاهش یا عدم وجود تمایل به فعالیت جنسی

علل سرد مزاجی

تغییر در میل جنسی در طول زمان بهنجار و طبیعی است و ممکن است به علت مشکلات، استرس و اضطراب یا تعارضات میان همسران، میل جنسی کاهش یابد.

وقتی کمبود علاقه به فعالیت جنسی بیشتر از 6 ماه طول بکشد و موجب ناراحتی یکی یا هر دو زوجین و کاهش کیفیت زندگی زناشویی شود، سردمزاجی یک مشکل جنسی محسوب می‌شود.

از میان علل سرد مزاجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نگرش منفی نسبت به رابطه جنسی و مسائل جنسی
  • مشکلات رابطه‌ای
  • عملکرد جنسی همسر
  • عوامل استرس زای دوران کودکی
  • موقعیت‌های پزشکی (دیابت، اختلالات تیروئیدی)
  • اختلالات غدد درون ریز
  • اختلال نعوظ
  • تجربه‌ی سوءاستفاده‌ی جنسی یا عاطفی
  • عوارض جانبی پزشکی
  • عوامل استرس‌زا (از دست دادن شغل، مشکلات اقتصادی)
  • مصرف الکل

تمایلات جنسی در زنان بیشتر مرتبط با عوامل بیولوژیکی و روانی است. برای درمان زن سرد مزاجی باید علاوه بر معاینه‌ی جسمی به عوامل روانی، اجتماعی، فرهنگی و نوع نگاه او به مسائل جنسی و اعتقادش در مورد رابطه جنسی توجه کرد.

زنانی که در گذشته مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند یا رابطه عاطفی مناسبی با همسرشان ندارند، ممکن است نشانه‌های سرد مزاجی را بروز دهند.

اختلالات هورمونی هم می‌توانند به سرد مزاجی در زنان منجر شوند.

در مورد علل سرد مزاجی در مردان می‌توان به استرس‌های ناشی از مشکلات شغلی و اقتصادی، درگیری فکری زیاد و اختلال در رابطه عاطفی با همسر اشاره کرد.

کاهش هورمون مردانه که بیشتر در سنین بالا مشاهده می‌شود و گاهی اوقات جوانان هم به آن مبتلا می‌شوند و مصرف مواد مخدر و داروهای روان گردان هم می ‌توانند در مردان به سردمزاجی بی‌انجامند.

درمان سرد مزاجی

درمان این مشکل به دو صورت دارودرمانی و روان درمانی اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات بعضی از همسران قبل از درمان نیاز به جلسات مشاوره‌ی زوج درمانی دارند. چون ریشه‌ی سرد مزاجی می‌تواند مشکلات عاطفی باشد که در صورت برطرف شدن، سردمزاجی هم درمان می‌شود.

برخی افراد برای درمان سرد مزاجی به درمان‌های گیاهی معتقدند و خوراکی‌هایی مثل سنجد، چغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، کشمش، تمشک، شیره‌ی نارگیل، آب انگور و مصرف روزانه‌ی عصاره ی به دست آمده از گل سرخ را درمان سردمزاجی مؤثر می‌دانند.

بعضی اوقات سرد مزاجی یکی از زوجین به این علت است که همسرش یک رابطه جنسی محترمانه و لذت بخش را بلد نیست. در این شرایط شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌تواند موجب افزایش کیفیت رابطه جنسی و از بین رفتن سردمزاجی شود.

در صورتی که ریشه‌ی سرد مزاجی یک مشکل یا بیماری جسمی باشد، دارودرمانی مفید است.

همسران باید مشکل سرد مزاجی و درمان آن را جدی بگیرند چون در صورتی که میل جنسی یکی از زوجین زیاد یا در حد طبیعی باشد و دیگری تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشد زندگی مشترک دچار فرسایش می‌شود و حتی ممکن است به طلاق بی‌انجامد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات جنسی، مطالعه‌ی مقاله‌ی «انواع مشکلات جنسی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


جهت اطلاع از نشانه ها و روش های درمان سردمزاجی می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071974 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 24 مرداد 1397
اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت 97

همان طور که اطلاع دارید، تمامی فارغ التحصیلان کارشناسی در رشته پزشکی و پیراپزشکی مجاز به شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 97 می باشند و از این رو تعداد شرکت کنندگان این آزمون بالا می باشد. در این مقاله به موضوع اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت 97 می پردازیم ، برای کسب اطلاع بیشتر راجع به کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 به مقالات مربوطه درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید.

شرایط و نحوه شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 97

داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، برای ثبت نام و حضور در آزمون نیازمند دارا بودن شرایطی می باشند که در ادامه به این شرایط اشاره خواهیم کرد ، داوطلبان عزیزی که قصد شرکت در آزمون وزارت بهداشت را دارند در صورتی مجاز به ثبت نام هستند که شرایطی که در ادامه ذکر خواهد شد را داشته باشند.

برای اطلاع بیشتر از شرایط ثبت نام به دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد وزارت بهداشت مراجعه کنید

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا ادیان مندرج در قانون اساسی
  • پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالف با نظام جمهوری اسلامی
  • عدم فساد اخلاقی
  • عدم وابستگی به جذب و گروه های محارب و ملحد
  • دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی، گروه پزشکی و …
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد
  • داشتن کارت معافیت دائم
  • داشتن معافیت تحصیلی
  • سلامت جسمی و روحی و پایبندی به اصول و اخلاق اجتماعی
  • عدم سوء پیشینه

داوطلبان برای ورود  به سامانه سازمان سنجش جهت ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 97  به نشانی Sanjeshp.ir مراجعه کنند. داوطلبانی که مدرک کارشناسی خود را تا 31 شهریور سال 97 اخذ کرده باشند، مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97

طبق سال های گذشته، پیش بینی می کنیم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 در اواخر بهمن ماه آغاز گردد و اواسط اسفند ادامه داشته باشد.داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به زمان های مشخص شده برای آزمون و اعلام نتایج توجه کنند ، در صورت مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت 97 ، زمان اعلام شده در این مقاله درج خواهد شد.

در سال 96، زمان اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت در 24 تیرماه مشخص شد و در نیمه ی دوم شهریورماه نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد مشخص گردید.

داوطلبان ارشد وزارت بهداشت 97 مبلغ سی و سه هزار تومان را از طریق درگاه سنجش پرداخت می کنند. پرداخت هزینه ی گفته شده قبل از تکمیل اطلاعات داوطلبان است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارشد وزارت بهداشت:

  • فایل اسکن شدن عکس 3×4 با حجم حداکثر 200kb
  • اسکن کارت ملی (اسکن کارت ملی هر دو سمت)
  • اسکن صفحه اول شناسنامه

داوطلبان عزیزکه قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دارند میتوانند برای کسب اطلاعات دقیق تر به دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97 مراجعه کنند.

داوطلبان برای کسب اطلاعاتی نظیر شرایط و ضوابط برخی از دانشگاه ها، ضوابط آزمون، روش گزینی، نحوه ی انتخاب رشته به دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97 مراجعه کنند.

با توجه به سخنان دبیر شورای آموزشی پایه، تغییرات زیادی در آزمون کارشناسی ارشد سال 97 و سال های قبل به وجود نیامده است و ظرفیت های وزارت بهداشت  همانند سال های گذشته خواهد بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 22 مرداد 1397
مشاوره خانواده

مشاوره واژه ای عربی و به معنای مشورت کردن و تشکیل شورا برای تصمیم گیری است. برای اینکه کسی بتواند در موقعیت یک مشاور قرار بگیرد و بتواند در زمینه مشاوره خانواده باید در این حوزه تخصص داشته باشد و از مهارت های ویژه ای برخوردار باشد. رشته دانشگاهی مشاوره یکی از زیرمجموعه های رشته روانشناسی است.

آدم هایی که در دانشگاه  درس های تخصصی و عمومی این رشته را می خوانند و با اتمام تحصیلات، مدرک این رشته را اخذ می کنند، می توانند با توجه به گرایش تحصیلی شان در زمینه های خانواده، تحصیلی، توانبخشی، شغلی و … به مراجعانشان خدمات مشاوره ای بدهند.

مشاوره خانواده یکی از شاخه های تخصصی مشاوره است و همان طور که از نامش مشخص است، بر خانواده تمرکز دارد. افرادی که به مشاورین خانواده مراجعه می کنند در حقیقت به دنبال حل مشکلاتی هستند که بر خودشان، اعضای خانواده و روابط و مناسبات خانوادگی شان اثر گذاشته.

وظایف مشاور خانواده

یک مشاور خانواده با توجه به مهارت هایی که در دوران تحصیل، کارورزی و تجربه های کاری اش به دست آورده، می تواند با ارزیابی یک  فرد و خانواده اش در حوزه های زوج درمانی، خانواده درمانی، روانشناسی کودک، مشاوره به سالمندان، مشاوره طلاق، مسائل مربوط به زندگی مشترک، مشکلات جوانان و نوجوانان، اختلالات جنسی زوج ها و … مشاوره بدهد.

خدمات مشاوره خانواده در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مخاطبانی که به مشاوره خانواده در زمینه مسائل و مشکلات خانوادگی نیاز به مشورت و راهکار دارند، می توانند با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرند. در ادامه به خدمات مشاوره ای آیدانیتو در حوزه مشاوره خانواده می پردازیم:

اعتیاد

اگر از اعتیاد رنج می برید یا اعتیاد یکی از اعضای خانواده موجب از هم گسیختگی خانواده تان شده است با ما تماس بگیرد. مشاوران ما می توانند به شما کمک کنند تا در زمینه روش های ترک اعتیاد، نشانه ها و علل اعتیاد، مراقبت های بعد از ترک و آموزش های لازم برای اعضای خانواده ای که معضل اعتیاد به آن آسیب زده است اطلاعات کسب کنید.

مسائل جنسی

بدون شک یکی از مهم ترین نیازهای هر انسانی نیاز جنسی است و همسران انتظار دارند که با ازدواج و ورود به زندگی مشترک این نیاز را به شکلی صحیح و سالم برطرف کنند. اما متأسفانه بسیاری از زوج ها بعد از ازدواج به رضایت جنسی نمی رسند و گاهی مشکلات جنسی شان به طلاق عاطفی یا طلاق رسمی ختم می شود.

شما می توانید با تماس با مشاورین آیدانیتو در مورد روش های درمان انواع مشکلات جنسی مثل اختلال نعوظ، دیرا نزالی، زودانزالی، سردمزاجی، ناتوانی جنسی و … اطلاعات کسب کنید.

همچنین آگاهی در مورد سلامت جنسی، بهداشت جنسی، بیماری های مقاربتی، روش های جلوگیری از بارداری، انحرافات جنسی و … لازمه یک زندگی مشترک سالم است. مشاورین خانواده می توانند آگاهی لازم در این زمینه ها را در اختیار شما قرار دهند.

اختلالات روانی

انسان ها فقط از بیماری های جسمی رنج نمی کشند و اختلالات روانی هم از آزاردهنده ترین و آسیب زاترین بیماری های انسانی هستند.

در صورتی که شاهد نشانه های اختلالاتی مثل افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، اختلالات خوردن، اختلالات شخصیت و … در خودتان هستید، ما می توانیم برای آگاهی از نشانه ها، علل و روش درمان این بیماری های روانی به شما کمک کنیم.

رشد و توسعه فردی

همه ما برای اینکه بتوانیم به خودشکوفایی برسیم، حداکثر استفاده را از استعدادها و توانمندی هایمان بکنیم و به اهدافمان برسیم به مهارت هایی نیاز داریم.

این مهارت ها شامل مهارت های ارتباطی ای مثل هوش هیجانی، فن بیان، مذاکره، آداب معاشرت و … و مهارت های زندگی مثل تصمیم گیری، توانایی حل مسئله، ارتباط مؤثر، مدیریت استرس، همدلی و … هستند. ممکن است بعضی از ما به این نتیجه برسیم که در یکی یا تعدادی از مهارت هایی که به رشد و توسعه می انجامند، ضعف داریم.

شما می توانید جهت اطلاع از راهکارهایی برای تقویت مهارت های زندگی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


جهت اطلاع از انواع خدمات مشاوره خانواده می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با9099071985 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

 

ازدواج و زندگی مشترک

آدم ها با ازدواج و آغاز زندگی مشترک وارد مرحله ای جدید در زندگی می شوند. زندگی زناشویی با زندگی دوران مجردی کاملاً متفاوت است و شیرینی ها، لذت ها، تلخی ها، آرامش، تعارضات و مشکلات خاص خودش را دارد.

تصمیم به ازدواج یعنی تصمیم به ورود به مسیری جدید و همسفر شدن با کسی که قرار است یار همیشگی ما باشد. امروزه مشاوره قبل از ازدواج در همه کشورهای توسعه یافته به امری بدیهی تبدیل شده است.

شما می توانید جهت اطلاع از معیارهای ازدواج، شیوه صحیح انتخاب همسر، سؤالات قبل از ازدواج، سن مناسب ازدواج، ویژگی های دوران نامزدی و عقد، شیوه های همسرداری و .. با ما تماس بگیرید.

مشکلات زناشویی

اگر در زندگی مشترک با همسرتان تعارضاتی را تجربه می کنید و برای حل این تعارضات به هم فکری نیاز دارید، مشاوران ما می توانند اطلاعات مناسبی را در زمینه مسائل عاطفی، جنسی، ارتباطی، مشکلات خانوادگی و روش های حل این مسائل در اختیار شما قرار بدهند و در اصل به شما مشاوره خانواده تلفنی دهند.

طلاق

طلاق اتفاق ناگورای است که هیچ فردی در آغاز زندگی مشترک به آن  فکر نمی کند. همسران به امید یک همراهی شیرین، آرامش بخش و همیشگی با هم ازدواج می کنند.

اما گاهی اوقات طلاق اجتناب ناپذیر می شود و بعضی مواقع می توان با رعایت نکاتی، یادگیری مهارت هایی و انجام  فعالیت هایی از طلاق جلوگیری کرد. مشاوره در زمینه طلاق برای زوج هایی که قصد جدایی دارند، راهگشا است.

خیانت

شاید در یک زندگی زناشویی هیچ چیز هولناک تر از خیانت نباشد. کسی با خیانت همسرش مواجه می شود آسیب روانی شدیدی می بیند و گیج و درمانده می شود. مشاوران آیدانیتو می توانند آگاهی شما را در زمینه راهکارهای مقابله با خیانت، نشانه های خیانت، علل و عوامل خیانت و شرایط بخشش خیانت آگاه کنند.

جوانان و نوجوانان

جوانان تأثیرگذارترین قشر جامعه هستند. اگر جوانی در خانواده شما از اعتیاد رنج می برد، مبتلا به نوعی از اختلالات روانی است، با رفتارهایش موجب ایجاد تشنج و تنش در خانواده می شود و روابط مختل و ناسالم مانع رسیدن او به اهدافش شده اند، از مشاوره خانواده تلفنی ما استفاده کنید.

نوجوانان به علت ورود به دوران بلوغ تغییرات زیاد جسمی و روانی را تجربه می کنند. آن ها بیش از حد حساس می شوند، در معرض انواع خطرها قرار می گیرند و ممکن است افت تحصیلی شدید را تجربه کنند.

این وظیفه والدین است که با آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد دوران نوجوانی و بلوغ، فرزندشان را در این مرحله حساس زندگی بیشتر درک کنند. ما می توانیم در جهت مشاوره روانشناسی به شما کمک کنیم.

کودک

روانشناسان معتقدند که شخصیت هر انسانی در کودکی شکل می گیرد. به همین دلیل درمان هر چه سریع تر اختلالاتی مثل اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز، اختلال یادگیری، اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب، وسواس، اختلالات خوردن در کودکان و… از مشکلات و معضلات در دوران بزرگسالی جلوگیری می کند. با مشاوره روانشناسی کودکان در آیدانیتو آشنا شوید

در صورتی که شاهد مشکلات روانی، رفتاری، تحصیلی و … در فرزند کوچکتان هستید یا فرزندی دارید که از مشکلاتی مثل بیماری های خاص یا انواع معلولیت های ذهنی و جسمی رنج می برد، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

سالمندان

شاید سالمندان ارزشمندترین قشر جامعه باشند اما متأسفانه در کشورهای توسعه نیافته و کشورهای در حال توسعه توجه کمتری به آن ها می شود.

مشاوران ما در آیدانیتو در زمینه انواع اختلالات سالمندان مثل افسردگی، اضطراب، مشکلات جنسی و…،روش های صحیح مراقبت از سالمندان، مسائل اجتماعی این قشر و بهترین روش های تعامل و هم زیستی با سالمندان و در کل در زمینه مشاوره روانشناسی اطلاعات مفیدی دارند و می توانید از مشاوره خانواده تلفنی استفاده کنید.

در ادامه مطالعه مقاله «خانواده و سلامت روانی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر مشکلی فردی یا خانوادگی عملکرد شما را در ابعاد مختلفی مختل کرده و کیفیت زندگی شما را به نحو قابل توجهی کاهش داده است، برای دریافت خدمات مشاوره خانواده ، در تماس با ما تعلل نکنید.

 


جهت اطلاع از انواع خدمات مشاوره خانواده می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با9099071985 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 17 مرداد 1397
انتخاب رشته دانشگاه آزاد

حالا دیگر به مرحله ای رسیده ایم که شاید بتوان گفت خوان ششم رستم را پشت سر گذاشته ایم و فقط مانده خوان هفتم! که صد البته این مرحله ، از جمله مهم ترین مراحل زندگی یک داوطلب کنکور به حساب می آید.

انتخاب رشته حرفه ای را می توان به عنوان تیر نهایی موفقیت در کنکور معرفی کرد، زیرا دور از انتظار نیست که پس از طی مراحل دشوار کنکور، با یک انتخاب اشتباه، چهار سال  از مهم ترین سال های زندگی خود را به باد دهید.

البته این را هم بایستی خاطرنشان کنیم که پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ، تعداد کمی از داوطلبان هستند که اگر قصد ادامه ی تحصیل داشته باشند و رشته ی تحصیلی شان مورد علاقه شان نباشد، تصمیم به تغییر رشته می گیرند.

در واقع پس از فارغ التحصیلی تصمیم به تغییر رشته بسیار سخت است، به همین سبب بهتر است از این جمله بزرگان که «خشت اول چون نهند معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج» درس بگیریم و از ابتدای کار و از همین نقطه ابتدایی انتخاب رشته کنکور کارشناسی، با دقت و هوشمندانه پیش برویم! پس به دلیل اهمیت این موضوع، بر آن شدیم تا به بررسی دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد بپردازیم.

مگر اصلاً انتخاب رشته سراسری و آزاد جداست؟

پاسخ به این سؤال بستگی به این موضوع ندارد که شما در چه زمانی این سؤال را پرسیده اید! اگر چند سال قبل این سؤال را پرسیده بودید، پاسخمان «بلی» بود و اگر حالا هم بپرسید پاسخمان همان « بلی » است.

باید به این نکته دقت کنید که اساساً روند انتخاب رشته دانشگاه آزاد همیشه همین گونه بوده است (انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری به صورت جدا از هم انجام می شده است). آنچه در سال های اخیر تفاوت ایجاد نموده، ادغام آزمون دانشگاه آزاد و سراسری است که این آزمون در یک روز و یک ساعت و توسط مجری آن یعنی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود.

در نهایت نیز نتایج اولیه توسط همان سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می شود. اما تفاوت این دو دانشگاه از همین نقطه آغاز می شود. پس از اعلام نتایج اولیه توسط سایت سنجش، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشید، می توانید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی (Azmoon.org) مراجعه نموده و اقدام به انتخاب رشته نمایید.

بایستی دقت کنید که اگر پس از مشاهده کارنامه اولیه، هم در دانشگاه های سراسری و هم آزاد مجاز شده اید، می توانید در هر دو این دانشگاه ها انتخاب رشته نمایید. برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری کافی است به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

از آنجایی که هنوز هیچ اطلاعیه ای در مورد زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر نشده است، تنها می توانیم بر اساس تجربیات سال های گذشته بازه ی زمانی تقریبی را برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد پیش بینی کنیم. از این رو به نظر می رسد که در سال جاری انتخاب رشته دانشگاه از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه است؟

همان طور که ذکر کردیم، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی است و پس از مشاهده کارنامه اولیه و به شرط مجاز شدن در دانشگاه های آزاد، بایستی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کنید.

تنها مجاز به انتخاب 20 کد رشته محل خواهید بود!

جالب است بدانید که اکثر داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد تصور می کنند که به تعداد 150 انتخابی که می توانند به شرط مجاز شدن در انتخاب رشته سراسری داشته باشند، انتخاب کنند. اما واقعیت امر این است که از آنجایی که کد رشته محل های دانشگاه آزاد نسبت به سراسری بسیار محدودتر است، انتخاب ها نیز محدود می شوند. در این نقطه است که اهمیت انتخاب رشته حرفه ای در دانشگاه آزاد بیش از پیش مشخص می شود. پس یادتان باشد که در انتخاب رشته آزاد ، تنها می توانید 20 کد رشته محل را انتخاب کنید.

چگونه انتخاب رشته حرفه ای داشته باشیم؟

کنکور دانشگاه آزاد و روند انتخاب رشته آن تا قبل از سال 92 با روند امروزی آن بسیار متفاوت است. در روند قدیمی، یک داوطلب کنکور در هنگام ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد (چون آزمون دانشگاه آزاد با سراسری متفاوت بود و در دو روز مجزار برگزار می شدند)، بایستی رشته و دانشگاه های مورد نظرش را انتخاب می کرد و سپس در جلسه کنکور حاضر می شد.

دومین تفاوت این بود که اولین انتخاب داوطلب بسیار حائز اهمیت بود. در قالب یک مثال می توان این گونه بیان کرد که اگر شما تراز 4000 را کسب کرده بودید و اولین انتخابتان مهندسی برق تهران شمال بود، در صورتی که در انتخاب اولتان پذیرفته نمی شدید، سیستم به سراغ نفر بعدی می رفت و انتخاب اول داوطلبی که تراز او از شما کمتر بود را مورد بررسی قرار می داد. با این روش، احتمال پذیرش در انتخاب دوم بسیار کاهش می یافت زیرا ممکن بود چندین نفر انتخاب دوم شما را انتخاب اولیشان قرار داده بودند و در نتیجه قبل از رسیدن به انتخاب دوم شما، صندلی ها را پر می کردند.

اما در سال های اخیر و پس از ادغام دو کنکور سراسری و آزاد، داستان انتخاب رشته کنکور متفاوت شد، به این صورت که ابتدا تمامی انتخاب های شما مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که انتخاب رشته حرفه ای داشته باشید، در یکی از انتخاب هایتان قبول خواهید شد و پس از تعیین تکلیف شما (پذیرش و یا عدم پذیرش) به سراغ نفر بعدی با تراز پایین تر خواهد رفت.

پس آنچه در سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی یافته است، اولویت بندی انتخاب های شماست

در انتخاب رشته کنکور آزاد به چه نکاتی دقت کنیم!

1) لازم است که درباره ی چند اصطلاح در کارنامه اولیه اطلاعات کافی داشته باشید:

  • تراز و رتبه:

بایستی دقت کنید که مفهوم تراز و رتبه متفاوت است. تفاوت این دو را در قالب یک مثال توضیح می دهیم:

فرض کنید که شما در آزمون سال X ، تراز 6000 را کسب کرده اید و رتبه تان در آن سال 120 شده است. حال فرض کنید در آزمون سال Y، با کسب همان تراز 6000، رتبه 2 را کسب کرده اید به نظرتان علت چیست؟

تنها تفاوت این است که رتبه، سختی آزمون را مشخص نمی کند. در مثال فوق الذکر در سال X، سؤالات سخت تر بوده اند. به همین دلیل همه ی داوطلبان نتوانسته اند تراز بالایی را کسب کنند. به همین سبب تراز اهمیت بیشتری نسبت به رتبه دارد. در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز تراز در زیر گروه ، از اهمیت زیادی برخوردار است.

چگونه تراز را محاسبه کنیم؟

فرمول محاسبه تراز به شرح زیر است:

  1. ابتدا بایستی انحراف معیار (standard deviation) را محاسبه کنیم:
  2. سپس انحراف معیار را در فرمول Z قرار می دهیم:
  3. و در نهایت Z را در فرمول T قرار می دهیم:

 

  • رتبه در سهمیه:

همان طور که از نام آن پیدا است، رتبه داوطلب را در سهمیه مشخص می نماید که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد حائز اهمیت نیست.

  • رتبه کشوری :

رتبه کشوری بیانگر رتبه داوطلب در سطح کشور است، که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اهمیت ندارد.

  • سهمیه بومی گزینی:

این سهمیه در دانشگاه آزاد وجود ندارد و فقط مختص رشته های دانشگاه های سراسری است.

2) به سهمیه ها دقت کنید:

در دانشگاه آزاد داشتن برخی از سهمیه مانند سهمیه بسیج فعال و سهمیه ایثارگران می تواند تأثیر بسزایی در قبولی داشته باشد. به این نکته هم دقت کنید که امکان استفاده از چند سهمیه به طور همزمان وجود ندارد.

3) اگر قصد انتخاب کد رشته محل های بدون آزمون دانشگاه آزاد را دارید، تنها کافی است که در کنکور سراسری 97 ثبت نام کرده باشید، اما اگر قصد انتخاب کد رشته محل هایی را که بر اساس آزمون، پذیرش دارند را دارید، بایستی علاوه بر ثبت نام در کنکور سراسری 97، حتماً در جلسه آزمون حضور یابید.

4) انتخاب هایتان را بر اساس علاقه مندی تان قرار دهید:

تنها 20 انتخاب دارید، پس انتخاب هایتان را بر اساس علاقه مندی تان ابتدا بر روی یک کاغذ مرتب کرده و سپس اطلاعات کافی در مورد تمامی مواردی که ممکن است در آینده دغدغه تان شوند، به دست آورید. به عنوان مثال می توانید در مورد بازار کار رشته انتخابی، حقوق دریافتی و … پرس و جو کنید. در نهایت اگر لازم است، اولویت هایتان را تغییر دهید.

5) از نرم افزار های انتخاب رشته کمک بگیرید:

نرم افزارهای انتخاب رشته این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند که با وارد کردن رتبه و ترازتان، دریابید کسانی که در سال های گذشته در موقعیت شما بوده اند، در چه رشته محل هایی پذیرفته شده اند.

در نهایت پس از بررسی نکات مهمی که بایستی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 ، به آن ها دقت کنید پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد 97 بزنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد 97

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. همان طور که به حساسیت و تأثیرگذاری انتخاب رشته در پذیرش دانشگاه ها و همچنین آینده شغلی و تحصیلی پی برده اید، توصیه می کنیم با اطلاعات کامل وارد مرحله انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد شوید.

برای کسب جزئیات لازم جهت داشتن انتخاب های صحیح، چینش مناسب کد رشته ها، زمان شروع انتخاب رشته ریاضی دانشگاه های آزاد ، نحوه بررسی انتخاب های داوطلبان ریاضی، معیارهای اولویت بندی و دلیل اهمیت آن و پیش بینی رتبه ها و ترازهای قبولی رشته ریاضی در دانشگاه آزاد در این مقاله همراه ما باشید.

زمان انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد

همان طور که اطلاع دارید در سال های اخیر انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد و سراسری ادغام شده اند و بر همین اساس تمامی مراحل تا قبل از انتخاب رشته هماهنگ بود. اما از مرحله انتخاب رشته به بعد مسیر دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از هم جدا می شود و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد 97 را دارند، می بایست در دهه سوم مردادماه برای انتخاب رشته به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند.

داوطلبان ریاضی ابتدا اقدام به خرید کارت اعتباریا نتخاب رتشه آزاد 97 می نمایند و پس از واریز هزینه (مبلغ 40600 هزار تومان) به حساب دانشگاه آزاد که به صورت اینترنتی انجام می شود، با فعال شدن سایت انتخاب رشته اقدام به تکیمل فرم انتخاب رشته می نمایند.

داوطلبان پس از درج 20 کد رشته که بر اساس اولویت وارد شده است و تأیید نهایی، کد رهگیری دریافت خواهند کرد که نشان دهنده ی تکمیل انتخاب رشته می باشد.

نحوه بررسی انتخاب های داوطلبان

در سال های گذشته (قبل از 92) نحوه بررسی انتخاب ها تفاوتی با سال های اخیر داشت. در سال های گذشته ابتدا انتخاب اول تمامی داوطلبان مورد بررسی قرار می گرفت و بعد انتخاب دوم آن ها (ابتدا انتخاب اول داوطلب بررسی می شود و بعد انتخاب اول داوطلب بعدی) بنابراین در صورتی که در گزینه اول انتخاب رشته قبولی حاصل نمی شد، احتمال قبولی در سایر انتخاب ها نیز بسیار ضعیف بود.

اما بر اساس تغییرات ایجاد شده پس از بررسی انتخاب اول داوطلب، در صورتی که رتبه قبولی کسب نشده باشد، گزینه دوم مورد بررسی قرار می گیرد. به همین ترتیب تا گزینه 20 ام و بعد از مشخص شدن نتیجه پذیرش این داوطلب، فرم داوطلب بعدی بررسی می شود. بنابراین در حال حاضر اولویت بندی انتخاب ها و چینش آنها در فرم انتخاب رشته حائز اهمیت است.

برای اولویت بندی در انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد موارد زیر را فراموش نکنید:

  1. علاقه مندی به رشته
  2. شناخت کامل رشته ها و زیرگروه های ریاضی
  3. انتخاب واحدهایی با سطح علمی بالا
  4. اطلاع از بازار کار رشته مورد نظر و در نظر داشتن توانایی خود.
  5. توجه به تعداد تراز کسب شده

پیش بینی رتبه قبولی ریاضی در دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه رتبه قبولی دانشگاه ها در سال های مختلف تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ظرفیت دانشگاه ها، ترازعلمی داوطلبان تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ظرفیت دانشگاه ها، تراز علمی داوطلبان در هر سال، تمایل و علاقه داوطلبان به رشته های موجود در گروه ریاضی، می باشد. بنابراین انتظار پیش بینی دقیق رتبه قبولی هر رشته صحیح نمی باشد.

ترازهای قابل قبول ریاضی دانشگاه آزاد

رشته واحد رتبه
 مهندسی مکانیک  واحد علوم و تحقیقات 8054
مهندسی پزشکی  واحد علوم و تحقیقات 7360
مهندسی معماری  واحد تهران مرکزی 6942
مهندسی صنایع  واحد تهران جنوب 6500
مهندسی صنایع  واحد تهران مرکزی 6283
مهندسی کامپیوتر- نرم افزار  واحد تهران مرکزی 6229
مهندسی معماری  واحد تهران جنوب 6125
مهندسی کامپیوتر- نرم افزار  واحد تهران جنوب 6013
مهندسی معماری  واحد تهران شمال 5666
مهندسی پزشکی  واحد پزشکی تهران 5652
مهندسی صنایع  واحد تهران شمال 5648
 مهندسی کامپیوتر- فناوری اطلاعات  واحد تهران جنوب 5386
مهندسی کامپیوتر- فناوری اطلاعات  واحد تهران مرکزی 5337
مهندسی معماری  واحد تهران غرب 5314
مهندسی صنایع  واحد تهران غرب 5276
مهندسی پزشکی  واحد تهران مرکزی 5196
مهندسی پزشکی  واحد تهران جنوب 5149
 مهندسی کامپیوتر- فناوری اطلاعات  واحد تهران شمال 4993
مهندسی صنایع  واحد کرج 4718
مهندسی معماری  واحد تهران شرق 4414
مهندسی مواد و متالورژی – مهندسی مواد  واحد علوم و تحقیقات 2522
مهندسی معماری  واحد رودهن 1785
مهندسی نقشه برداری  واحد تهران جنوب 1635

 

در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد  ، میتوانید با مشاورین ما جهت انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد تماس حاصل فرماید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 خواهیم پرداخت. با توجه به اهمیت و تأثیر انتخاب رشته در پذیرش داوطلبان، توصیه می کنیم در این مقاله با آیدانیتو همراه باشید تا از جزئیات انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 مطلع شوید.

با توجه به اینکه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به وارد کردن 20 کد رشته می باشیم، حساسیت زیادی در نحوه  چینش کد رشته ها به وجود می آید. لازم است قبل از اقدام به انتخاب رشته تجربی و دانشگاه آزاد 97، اطلاعات خود را در زمینه قوانین و نحوه انتخاب رشته تکمیل نمایند. از این رو پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه ی مقاله، انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد 97 مراجعه نمایید. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد در دهه سوم مردادماه می باشد.

زمان انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 

همان طور که مطلع هستید با توجه به ادغام آزمون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، از مرحله انتخاب رشته راه دو دانشگاه از هم جدا می شود و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد را دارند، در دهه سوم مردادماه با ورود به سایت اینترنتی azmoon.org اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته می نمایند. اما قبل از انتخاب رشته لازم است از نحوه چینش انتخاب ها و نحوه انتخاب رشته صحیح مطلع شوید. بنابراین در ادامه مقاله همراه ما باشید.

داوطلبین مجاز شده به انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد می بایست قبل از تکمیل فرم ثبت نام ابتدا اقدام به خرید کارت اعتباریانتخاب رشته آزاد 97 کنند و بعد از واریز هزینه آن به حساب دانشگاه آزاد و فعال شدن سایت انتخاب رشته همان طور که گفته شد، انتخاب رشته انجام خواهد شد.

نحوه بررسی انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

در سال های قبل از 92 ، نحوه بررسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد با سال های اخیر متفاوت بود. به این صورت که انتخاب اول داوطلب مورد بررسی قرار می گرفت و بعد انتخاب اول داوطلب بعدی ، از این رو در صورتی که در انتخاب اول رتبه قبولی کسب نمی شد، احتمال قبولی آن داوطلب در دانشگاه آزاد بسیار ضعیف بود.، اما در حال حاضر بررسی انتخاب ها از گزینه 1 آغاز می شود و در صورت عدم کسب رتبه قبولی، انتخاب دوم داوطلب بررسی می شود و در صورت عدم قبولی انتخاب سوم و …. به همین ترتیب تا انتخاب 20 ام بررسی می شود و بعد سراغ داوطلب بعدی می روند. بنابراین احتمال داوطلبان برای قبولی در دانشگاه آزاد افزایش پیدا کرده است. اما بهتر است انتخاب ها بر اساس اولویت بندی چیده شوند به این دلیل که اگر در انتخاب اول رتبه قبولی کسب شود انتخاب های بعدی مورد توجه قرار نمیگیرد.

برای اولویت بندی انتخاب رشته آزاد به نکات زیر توجه کنید:

  • علاقه مندی به رشته تحصیلی
  • انتخاب واحدهایی با سطح علمی بالاتر
  • توجه به بازار کار رشته و آینده شغلی
  • مسیر رفت و آمد
  • استعداد و توانایی لازم جهت انتخاب رشته مورد نظر

بهتر است انتخاب های اولیه داوطلبان به صورت خوش بینانه درج شود و در انتخاب های بعدی به تراز کسب شده در آزمون و رتبه قبولی دانشگاه ها توجه شود.

پیش بینی رتبه قبولی تجربی در دانشگاه آزاد

یکی از سؤالات متداول داوطلبان، رتبه قبولی رشته های تجربی در دانشگاه آزاد می باشد.

لازم است به این نکته توجه کنید که رتبه های قبولی در دانشگاه های آزاد در تمامی رشته ها در سال های مختلف، متفاوت است و با توجه به تغییرات ظرفیت های ایجاد شده، سطح علمی داوطلبان، تمایلات داوطلبان در رشته های مختلف، همگی نوسان در رتبه قبولی دانشگاه آزاد می شود. بنابراین پیش بینی رتبه قبولی تجربی در دانشگاه های آزاد به طور کاملاً دقیق صحیح نمی باشد.

به نکات زیر توجه کنید

  • در انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد سهمیه بومی وجود ندارد.
  • با توجه به تعداد کم انتخاب ها، حساسیت این چیدمان انتخاب رشته بیشتر خواهد بود.
  • در انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد، سهمیه بسیج فعال تأثیرگذار است.
  • تراز کسب شده در هر زیرگروه را هنگام انتخاب رشته و اولویت بندی در نظر داشته باشید.

 تراز های قابل قبول دانشگاه آزاد

 

 

رشته واحد تراز آخرین نفر قبولی
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز 9864
پزشکی – دکتری عمومی  واحد پزشکی تهران 9755
پزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز 9704
پزشکی – دکتری عمومی  واحد ساری 9686
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد دندانپزشکی تهران 9663
پزشکی – دکتری عمومی  واحد مشهد 9652
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد شیراز 9639
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد اصفهان(خوراسگان) 9632
پزشکی – دکتری عمومی  واحد نجف آباد 9613
پزشکی – دکتری عمومی  واحد اردبیل 9576
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد بروجرد 9575
پزشکی – دکتری عمومی  واحد یزد 9553
پزشکی – دکتری عمومی  واحد قم 9543
پزشکی – دکتری عمومی  واحد شاهرود 9539
پزشکی – دکتری عمومی  واحد کرمان 9514
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد دندانپزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 9507
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد اصفهان(خوراسگان)-ظرفیت مازاد خودگردان 9473
پزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز-ظرفیت مازاد خودگردان 9468
پزشکی – دکتری عمومی  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 9464
پزشکی – دکتری عمومی  واحد نجف آباد-ظرفیت مازاد خودگردان 9452
پزشکی – دکتری عمومی  واحد یزد-ظرفیت مازاد خودگردان 9429
پزشکی – دکتری عمومی  واحد ساری-ظرفیت مازاد خودگردان 9428
پزشکی – دکتری عمومی  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 9426
پزشکی – دکتری عمومی  واحد اردبیل-ظرفیت مازاد خودگردان 9425
پزشکی – دکتری عمومی  واحد قم-ظرفیت مازاد خودگردان 9418
پزشکی – دکتری عمومی  واحد شاهرود-ظرفیت مازاد خودگردان 9397
پزشکی – دکتری عمومی  واحد کرمان-ظرفیت مازاد خودگردان 9376
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد دندانپزشکی تهران-پردیس خودگردان کیش 9257
داروسازی – دکتری عمومی  واحد علوم داروئی 9249
پزشکی – دکتری عمومی  واحد پزشکی تهران-پردیس خودگردان کیش 9210
داروسازی – دکتری عمومی  واحد آیت ا… آملی 9188
داروسازی – دکتری عمومی  واحد دامغان 9178
داروسازی – دکتری عمومی  واحد علوم داروئی-ظرفیت مازاد خودگردان 9110
داروسازی – دکتری عمومی  واحد آیت ا… آملی-ظرفیت مازاد خودگردان 9106
داروسازی – دکتری عمومی  واحد دامغان-ظرفیت مازاد خودگردان 9085
علوم تغذیه  واحد علوم و تحقیقات 8720
علوم تغذیه  واحد علوم و تحقیقات-ظرفیت مازاد خودگردان 8653
علوم آزمایشگاهی  واحد پزشکی تهران 8527
علوم آزمایشگاهی  واحد مشهد 8320
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد کرج 8255
پرستاری  واحد کرمانشاه 8155
اتاق عمل  واحد پزشکی تهران 8129
علوم آزمایشگاهی  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 8120
هوشبری  واحد پزشکی تهران 8113
علوم تغذیه  واحد مرند 8058
علوم آزمایشگاهی  واحد مشهد ظرفیت مازاد خودگردان 8043
پرستاری  واحد گرگان 7987
علوم تغذیه  واحد سروستان 7978
پرستاری  واحد پزشکی تهران 7897
علوم آزمایشگاهی  واحد قم 7878
مامایی  واحد پزشکی تهران 7843
علوم آزمایشگاهی  واحد ساری 7840
پرستاری  واحد کرج 7839
پرستاری  واحد رشت 7819
علوم آزمایشگاهی  واحد قم ظرفیت مازاد خودگردان 7818
پرستاری  واحد سنندج 7813
پرستاری  واحد قم 7790
پرستاری  واحد ساری 7778
پرستاری  واحد اهواز 7762
پرستاری  واحد تبریز 7762
هوشبری  واحد تبریز 7756
پرستاری  واحداصفهان(خوراسگان) 7753
پرستاری  واحد مشهد 7751
اتاق عمل  واحد تبریز 7735
پرستاری  واحد کرمانشاه ظرفیت مازاد خودگردان 7733
پرستاری  واحد ارسنجان 7732
پرستاری  واحد کاشان 7727
علوم آزمایشگاهی  واحد کازرون 7725
مامایی  واحد کرج 7722
 پرستاری  واحد گچساران 7713
پرستاری  واحد اردبیل 7709
پرستاری  واحد ورامین 7703
پرستاری  واحد ارومیه 7699
پرستاری  واحدلاهیجان 7697
پرستاری  واحد همدان 7694
پرستاری  واحد نجف آباد 7676
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد تبریز 7659
 دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد گرمسار 7653
پرستاری  واحد اراک 7650
اتاق عمل  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7649
علوم آزمایشگاهی  واحد اراک 7642
مامایی  واحد اصفهان(خوراسگان) 7642
علوم آزمایشگاهی  واحد بابل 7633
هوشبری  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7633
پرستاری  واحد زنجان 7616
علوم آزمایشگاهی  واحد چالوس 7611
اتاق عمل  واحد مشهد 7596
علوم آزمایشگاهی  واحد کرمانشاه 7596
پرستاری  واحد یزد 7595
پرستاری  واحد ساوه 7591
پرستاری  واحد مراغه 7590
پرستاری  واحد خرم آباد 7583
پرستاری  واحد خوی 7583
پرستاری  واحد چالوس 7579
اتاق عمل  واحد ارومیه 7578
مامایی  واحد قم 7555
هوشبری  واحد مشهد 7550
مامایی  واحد ورامین 7548
پرستاری  واحد بهبهان 7546
پرستاری  واحد نیشابور 7544
علوم آزمایشگاهی  واحد لاهیجان 7540
پرستاری  واحد بروجرد 7536
پرستاری  واحد تنکابن 7533
زیست شناسی سلولی و مولکولی ژنتیک  واحد پزشکی تهران 7526
علوم آزمایشگاهی  واحد گرگان 7504
مامایی  واحد نجف آباد 7496
علوم آزمایشگاهی  واحد اردبیل 7482
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد شهرکرد 7481
مامایی  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7480
پرستاری  واحد میبد 7473
پرستاری  واحد سنندج ظرفیت مازاد خودگردان 7471
علوم آزمایشگاهی  واحد شاهرود 7469
پرستاری  واحد بندرعباس 7466
پرستاری  واحد دزفول 7454
پرستاری  واحد همدان-ظرفیت مازاد خودگردان 7451
علوم آزمایشگاهی  واحد تبریز-ظرفیت مازاد خودگردان 7448
پرستاری  واحد فلاورجان 7443
علوم آزمایشگاهی  واحد مرند 7442
پرستاری  واحد دورود 7436
پرستاری  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 7422
پرستاری  واحد آبادان 7390
پرستاری  واحد سبزوار 7375
شیمی – شیمی دارویی  واحد علوم داروئی 7374
علوم آزمایشگاهی  واحد بروجرد 7344
پرستاری  واحد مسجدسلیمان 7336
علوم آزمایشگاهی  واحد کرمانشاه-ظرفیت مازاد خودگردان 7326
پرستاری  واحد نجف آباد-ظرفیت مازاد خودگردان 7325
علوم آزمایشگاهی  واحد شاهرود-ظرفیت مازاد خودگردان 7316
مامایی  واحد سنندج 7315
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد ارومیه 7314
مامایی  واحد اراک 7307
هوشبری  واحد علی آبادکتول 7307
مامایی  واحد فلاورجان 7300
پرستاری  واحد رشت-ظرفیت مازاد خودگردان 7296
هوشبری  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 7292
پرستاری  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7281
پرستاری  واحد فیروزآباد-ظرفیت مازاد خودگردان 7279
مامایی  واحد جهرم 7275
مامایی  واحد اردبیل 7258
پرستاری  واحد کرمان 7255
پرستاری  واحد کرج-ظرفیت مازاد خودگردان 7252
اتاق عمل  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 7243
مامایی  واحد رشت 7243
مامایی  واحد نیشابور 7239
علوم آزمایشگاهی  واحد مرند-ظرفیت مازاد خودگردان 7232
مامایی  واحد تویسرکان 7230
هوشبری  واحد شاهرود-ظرفیت مازاد خودگردان 7227
علوم آزمایشگاهی  واحد اراک-ظرفیت مازاد خودگردان 7226
پرستاری  واحد اراک-ظرفیت مازاد خودگردان 7224
پرستاری  واحد فردوس 7223
علوم آزمایشگاهی  واحد ساری-ظرفیت مازاد خودگردان 7221
پرستاری  واحد قاینات 7207
پرستاری  واحد زاهدان 7195
مامایی  واحد کرمان 7190
پرستاری  واحد ساری-ظرفیت مازاد خودگردان 7183
پرستاری  واحد سیرجان 7182
پرستاری  واحد ارسنجان-ظرفیت مازاد خودگردان 7176
پرستاری  واحد شهربابک 7165
پرستاری  واحد بابل-ظرفیت مازاد خودگردان 7157
پرستاری  واحد ورامین-ظرفیت مازاد خودگردان 7157
مامایی  واحد کرج-ظرفیت مازاد خودگردان 7157
علوم آزمایشگاهی  واحد الیگودرز 7144
مامایی  واحد چالوس 7144
پرستاری  واحد لاهیجان-ظرفیت مازاد خودگردان 7140
پرستاری  واحد زنجان-ظرفیت مازاد خودگردان 7131
پرستاری  واحدکاشان-ظرفیت مازاد خودگردان 7120
علوم آزمایشگاهی  واحد بابل-ظرفیت مازاد خودگردان 7109
مامایی  واحد تنکابن 7109
مامایی  واحد استهبان 7107
مامایی  واحد بناب 7104
پرستاری  واحد قم-ظرفیت مازاد خودگردان 7102
پرستاری  واحد چالوس-ظرفیت مازاد خودگردان 7088
پرستاری  واحد تنکابن-ظرفیت مازاد خودگردان 7083
مامایی  واحد ورامین-ظرفیت مازاد خودگردان 7079
علوم آزمایشگاهی  واحد چالوس-ظرفیت مازاد خودگردان 7065
پرستاری  واحد نیشابور-ظرفیت مازاد خودگردان 7062
پرستاری  واحد کرمان-ظرفیت مازاد خودگردان 7060
پرستاری  واحد ساوه-ظرفیت مازاد خودگردان 7056
علوم آزمایشگاهی  واحد گرگان-ظرفیت مازاد خودگردان 7031
علوم آزمایشگاهی  واحد زاهدان 7030
پرستاری  واحد دهاقان-ظرفیت مازاد خودگردان 7016
مامایی  واحد گناباد 7002
مامایی  واحد قم-ظرفیت مازاد خودگردان 7000
مامایی  واحد لارستان 6999
مامایی  واحد تویسرکان-ظرفیت مازاد خودگردان 6991
پرستاری  واحد خرم آباد-ظرفیت مازاد خودگردان 6959
مامایی  واحد سنندج-ظرفیت مازاد خودگردان 6955
پرستاری  واحد اردبیل-ظرفیت مازاد خودگردان 6951
زیست شناسی سلولی و مولکولی ژنتیک  واحد تهران شمال 6909
مامایی  واحد بناب-ظرفیت مازاد خودگردان 6908
پرستاری  واحد بندرعباس-ظرفیت مازاد خودگردان 6886
پرستاری  واحد آبادان-ظرفیت مازاد خودگردان 6883
مامایی  واحد زاهدان 6877
مامایی  واحد خلخال 6859
پرستاری  واحد بروجرد-ظرفیت مازاد خودگردان 6855
پرستاری  واحد دورود-ظرفیت مازاد خودگردان 6838
پرستاری  واحد شهربابک-ظرفیت مازاد خودگردان 6820
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد شوشتر 6815
پرستاری  واحد علی آبادکتول-ظرفیت مازاد خودگردان 6791
مامایی  واحد چالوس-ظرفیت مازاد خودگردان 6772
پرستاری  واحد سیرجان-ظرفیت مازاد خودگردان 6771
علوم آزمایشگاهی  واحد زاهدان-ظرفیت مازاد خودگردان 6771
مامایی  واحد سمنان-ظرفیت مازاد خودگردان 6760
مامایی  واحد ارسنجان-ظرفیت مازاد خودگردان 6759
علوم آزمایشگاهی  واحد بروجرد-ظرفیت مازاد خودگردان 6748
مامایی  واحد شهرکرد-ظرفیت مازاد خودگردان 6729
مامایی  واحد کرمان-ظرفیت مازاد خودگردان 6726
مامایی  واحد فلاورجان-ظرفیت مازاد خودگردان 6719
پرستاری  واحد سبزوار-ظرفیت مازاد خودگردان 6707
پرستاری  واحد زاهدان-ظرفیت مازاد خودگردان 6687
مامایی  واحد لارستان-ظرفیت مازاد خودگردان 6669
زیست شناسی سلولی و مولکولی-میکروبیولوژی  واحد پزشکی تهران 6667
مامایی  واحد گچساران-ظرفیت مازاد خودگردان 6665
مامایی  واحد تنکابن-ظرفیت مازاد خودگردان 6662
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد شبستر 6610
مامایی  واحد مهاباد-ظرفیت مازاد خودگردان 6595
مامایی  واحد زاهدان-ظرفیت مازاد خودگردان 6573
مامایی  واحد گناباد-ظرفیت مازاد خودگردان 6529
مامایی  واحد استهبان-ظرفیت مازاد خودگردان 6509
مامایی  واحد بجنورد-ظرفیت مازاد خودگردان 6509
مامایی  واحد مسجدسلیمان-ظرفیت مازاد خودگردان 6488
 بهداشت عمومی  واحد کرمانشاه 6446
علوم و مهندسی صنایع غذایی  واحد علوم و تحقیقات 6277
بهداشت عمومی  واحد اراک 6071
زیست شناسی سلولی و مولکولی-میکروبیولوژی  واحد علوم داروئی 5791
مهندسی بهداشت محیط  واحد فیروزآباد 5753
بهداشت عمومی  واحد اراک-ظرفیت مازاد خودگردان 5595
مهندسی بهداشت محیط  واحد سبزوار 5519
بهداشت خانواده – کاردانی  واحد سبزوار 5441
زیست شناسی سلولی و مولکولی- بیوشیمی  واحد پزشکی تهران 5350
علوم و مهندسی صنایع غذایی  واحد تهران شمال 5234
علوم و مهندسی صنایع غذایی  واحد تهران مرکزی 5079
زیست شناسی سلولی و مولکولی ژنتیک  واحد ورامین 5058
شیمی- کاربردی  واحد تهران مرکزی 4463
زیست شناسی سلولی و مولکولی-میکروبیولوژی  واحد اسلامشهر 4308

 

در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کارنامه کنکور 97 بزنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
سریال آرماندو

سریال آرمان دو نام مجموعه ای طنز است که قرار است در تابستان 97 روی آنتن شبکه سه سیما برود.

آرماندو روایتگر زندگی جوانی ساده است که  میخواهد مشکلات زندگی خانواده را حل کند اما با سختی های فراوان رو به رو است.

اگر بخواهیم درباره ی مضمون این سریال سخن بگوییم باید بگوییم که سریال آرماندو طنز اجتماعی است که تلخی های فراوانی را در پشت پرده ی کمدی مخفی کرده و به بیننده نشان می دهد. شاید سریال آرماندو داستان زندگی خیلی از ماها باشد.

هنرمندانی معروف و بزرگی همچون مرجانه گلچین، حمیدرضا آذرنگ، سحر ولد بیگی،الیکا عبدالرزاقی و ... در سریال آرماندو به ایفای نقش پرداخته اند.

 

احسان عبدی پور گارکردانی و ایرج محمدی تهیه کنندگی سریال آرماندو را برعهده دارند.



:: برچسب‌ها: آرماندو , سریال آرماندو , آرمان دو , سریال آرمان دو , اخبار سریال آرماندو , بازیگران سریال آرماندو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 13 مرداد 1397
نرم افزار انتخاب رشته کنکور

نرم افزار انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای حساس و تعیین کننده برای تمام کنکوری هاست. در حال حاضر و در آستانه اعلام نتایج کنکور سراسری 97 و انتخاب رشته کنکور 97 ، شرکت کنندگان کنکور سراسری به دنبال یافتن راه ها و مسیرهایی هستند که بررسی کنند با رتبه هایی که به دست آورده اند در چه رشته و دانشگاه هایی قبول می شوند یا ممکن است قبول شوند. اطلاع از چنین اطلاعات کاربردی به هر داوطلب در انتخاب رشته نهایی کمک زیادی می کند تا بتواند براساس احتمالات موجود بهترین انتخاب ها را انجام دهد. در مقاله   انتخاب رشته مجازی کنکور   ابزاری را به داوطلبان کنکور 97 معرفی خواهیم کرد که در روند انتخاب رشته بسیار کارآمد است. با ما همراه باشید.

 

انتخاب رشته کنکور رایگان

بهترین ابزار برای انتخاب رشته کنکور رایگان که برای فهمیدن اینکه با رتبه ای که به دست آورده اید در چه رشته هایی پذیرفته خواهید شد،    انتخاب رشته مجازی کنکور یا همان نرم افزار انتخاب رشته کنکور است.

راهنمای انتخاب رشته کنکور 

انتخاب رشته مجازی کنکور   را در واقع می توان یک نوع راهنمای انتخاب رشته کنکور به حساب آورد. راهنمای انتخاب رشته کنکور به این معناست که نرم افزار انتخاب رشته به شما کمک می کند که مطلع شوید رتبه های مشابه‌تان در سال گذشته در چه رشته-محل هایی پذیرفته شده اند. این اطلاعات هم روند تصمیم گیری را برای داوطلبان تسهیل می کند و هم در اولویت بندی کد رشته های انتخابی به شما کمک می کند؛ چون شرکت کننده کنکور از طریق انتخاب رشته مجازی کنکور متوجه می شود که در کدام رشته ها احتمال قبولی بیشتری دارد و آنها را در اولویت های اول در فرم انتخاب رشته قرار می دهد.

روش استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور

در آخرین بخش مقاله   نرم افزار انتخاب رشته کنکور  درباره نحوه کار با نرم افزار انتخاب رشته کنکور توضیحاتی کاملی ارائه خواهیم کرد. نرم افزارانتخاب رشته دربردارنده رتبه های قبولی داوطلبان سال گذشته در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی است.

نحوه استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور به این صورت است که می بایست گروه آزمایشی، سهمیه منطقه و رتبه خود را در محل هایی که تعیین شده وارد کرده و سپس روی دکمه جستجو کلیک کنی. در نهایت کد رشته محل های قبولی سال گذشته با رتبه مشابه در سهمیه منطقه محل شما را در سه دسته منطقی، خوشبینانه و بدبینانه، می توانید ببینید.

منظور از «محدوده منطقی» رشته های قبولی این است که با رتبه ای که به دست آورده اید، با احتمال بالا در رشته و دانشگاه هایی که در لیست می بینید پذیرفته خواهید شد و در سال گذشته داوطلبانی با رتبه کمتر از رتبه شما در این رشته-محل ها پذیرفته شده اند. «محدوده خوشبینانه» رشته-محل هایی هستند که احتمال قبولی‌تان در آنها وجود دارد به دلایلی مانند اینکه ظرفیت پذیرش رشته موردنظر افزایش پیدا کرده است پذیرفته شوید و در صورت قبولی در رشته ای فراتر از رتبه خود قبول شده اید. «محدوده بدبینانه» رشته محل هایی هستند که با وجود اینکه سال گذشته رتبه مشابه شما در آنها پذیرفته شده، ممکن است در این رشته ها قبول نشوید.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم به مقاله   نرم افزار انتخاب رشته کنکور   را هم مطالعه کنند.

برای اینکه بهترین انتخاب رشته را در کنکور سراسری 97 داشته باشید و قبولی خود را تضمین کنید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید و مشورت کنید. 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار انتخاب رشته کنکور , انتخاب رشته مجازی کنکور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : پنج شنبه 11 مرداد 1397
سریال دلدادگان

دلدادگان سریالی است با محوریت ملودرام زندگی دو خانواده را ازمان پیش از انقلاب تا عصر حاضر را به تصویر می کشد.

در خلاصه داستان سریال دلدادگان آمده است که دو خانواده در همسایگی هم هستند که درگیر مشکلات و اختلافات می شوند و داستان این فیلم حول موضوعات مربوط به این خانواده می باشد.

در ابتدا قرار بود این فیلم با نام پاهای بیقرار مهمان خانه ها باشد اما بعدا تصمیم بر این شد که با نام سریال دلدادگان به جدول پخش تلویزیون بیاید.

در سریال دلدادگان بازیگرانی چون مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی، شاهرخ استخری و ... ایفای نقش می کنند.

گفتنی است سریال دلدادگان قرار است در تابستان امسال از طریق شبکه پنج سیما مهمان مخاطبان باشد.

 

سریال دلدادگان اثری از منوچهر هادی با تهیه کنندگی ایرج محمدی می باشد. 



:: برچسب‌ها: سریال دلدادگان , دلدادگان , گالری عکس سریال دلدادگان , بازیگران سریال دلدادگان , اخبار بازیگران سریال دلدادگان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 10 مرداد 1397
انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

حالا دیگر به مرحله ای رسیده ایم که شاید بتوان گفت خوان ششم رستم را پشت سر گذاشته ایم و فقط مانده خوان هفتم! که صد البته این مرحله ، از جمله مهم ترین مراحل زندگی یک داوطلب کنکور به حساب می آید.

انتخاب رشته حرفه ای را می توان به عنوان تیر نهایی موفقیت در کنکور معرفی کرد، زیرا دور از انتظار نیست که پس از طی مراحل دشوار کنکور، با یک انتخاب اشتباه، چهار سال  از مهم ترین سال های زندگی خود را به باد دهید.

البته این را هم بایستی خاطرنشان کنیم که پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ، تعداد کمی از داوطلبان هستند که اگر قصد ادامه ی تحصیل داشته باشند و رشته ی تحصیلی شان مورد علاقه شان نباشد، تصمیم به تغییر رشته می گیرند.

در واقع پس از فارغ التحصیلی تصمیم به تغییر رشته بسیار سخت است، به همین سبب بهتر است از این جمله بزرگان که «خشت اول چون نهند معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج» درس بگیریم و از ابتدای کار و از همین نقطه ابتدایی انتخاب رشته کنکور کارشناسی، با دقت و هوشمندانه پیش برویم! پس به دلیل اهمیت این موضوع، بر آن شدیم تا به بررسی دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 بپردازیم.

مگر اصلاً انتخاب رشته سراسری و آزاد جداست؟

پاسخ به این سؤال بستگی به این موضوع ندارد که شما در چه زمانی این سؤال را پرسیده اید! اگر چند سال قبل این سؤال را پرسیده بودید، پاسخمان «بلی» بود و اگر حالا هم بپرسید پاسخمان همان « بلی » است.

باید به این نکته دقت کنید که اساساً روند انتخاب رشته همیشه همین گونه بوده است (انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری به صورت جدا از هم انجام می شده است). آنچه در سال های اخیر تفاوت ایجاد نموده، ادغام آزمون دانشگاه آزاد و سراسری است که این آزمون در یک روز و یک ساعت و توسط مجری آن یعنی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود.

در نهایت نیز نتایج اولیه توسط همان سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می شود. اما تفاوت این دو دانشگاه از همین نقطه آغاز می شود. پس از اعلام نتایج اولیه توسط سایت سنجش، در صورتی که در دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب رشته شده باشید، می توانید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی (Azmoon.org) مراجعه نموده و اقدام به انتخاب رشته نمایید.

بایستی دقت کنید که اگر پس از مشاهده کارنامه اولیه، هم در دانشگاه های سراسری و هم آزاد مجاز شده اید، می توانید در هر دو این دانشگاه ها انتخاب رشته نمایید. برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری کافی است به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

از آنجایی که هنوز هیچ اطلاعیه ای در مورد زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر نشده است، تنها می توانیم بر اساس تجربیات سال های گذشته بازه ی زمانی تقریبی را برای انتخاب رشته آزاد پیش بینی کنیم. از این رو به نظر می رسد که در سال جاری انتخاب رشته دانشگاه از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه است؟

همان طور که ذکر کردیم، انتخاب رشته به صورت اینترنتی است و پس از مشاهده کارنامه اولیه و به شرط مجاز شدن در دانشگاه های آزاد، بایستی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کنید.

تنها مجاز به انتخاب 20 کد رشته محل خواهید بود!

جالب است بدانید که اکثر داوطلبان انتخاب رشته آزاد تصور می کنند که به تعداد 150 انتخابی که می توانند به شرط مجاز شدن در انتخاب رشته سراسری داشته باشند، انتخاب کنند. اما واقعیت امر این است که از آنجایی که کد رشته محل های دانشگاه آزاد نسبت به سراسری بسیار محدودتر است، انتخاب ها نیز محدود می شوند. در این نقطه است که اهمیت انتخاب رشته حرفه ای در دانشگاه آزاد بیش از پیش مشخص می شود. پس یادتان باشد که در انتخاب رشته آزاد 97 ، تنها می توانید 20 کد رشته محل را انتخاب کنید.

چگونه انتخاب رشته حرفه ای داشته باشیم؟

کنکور دانشگاه آزاد و روند انتخاب رشته آن تا قبل از سال 92 با روند امروزی آن بسیار متفاوت است. در روند قدیمی، یک داوطلب کنکور در هنگام ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد (چون آزمون دانشگاه آزاد با سراسری متفاوت بود و در دو روز مجزار برگزار می شدند)، بایستی رشته و دانشگاه های مورد نظرش را انتخاب می کرد و سپس در جلسه کنکور حاضر می شد.

دومین تفاوت این بود که اولین انتخاب داوطلب بسیار حائز اهمیت بود. در قالب یک مثال می توان این گونه بیان کرد که اگر شما تراز 4000 را کسب کرده بودید و اولین انتخابتان مهندسی برق تهران شمال بود، در صورتی که در انتخاب اولتان پذیرفته نمی شدید، سیستم به سراغ نفر بعدی می رفت و انتخاب اول داوطلبی که تراز او از شما کمتر بود را مورد بررسی قرار می داد. با این روش، احتمال پذیرش در انتخاب دوم بسیار کاهش می یافت زیرا ممکن بود چندین نفر انتخاب دوم شما را انتخاب اولیشان قرار داده بودند و در نتیجه قبل از رسیدن به انتخاب دوم شما، صندلی ها را پر می کردند.

اما در سال های اخیر و پس از ادغام دو کنکور سراسری و آزاد، داستان انتخاب رشته کنکور متفاوت شد، به این صورت که ابتدا تمامی انتخاب های شما مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که انتخاب رشته حرفه ای داشته باشید، در یکی از انتخاب هایتان قبول خواهید شد و پس از تعیین تکلیف شما (پذیرش و یا عدم پذیرش) به سراغ نفر بعدی با تراز پایین تر خواهد رفت.

پس آنچه در سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی یافته است، اولویت بندی انتخاب های شماست

در انتخاب رشته کنکور آزاد به چه نکاتی دقت کنیم!

1) لازم است که درباره ی چند اصطلاح در کارنامه اولیه اطلاعات کافی داشته باشید:

  • تراز و رتبه:

بایستی دقت کنید که مفهوم تراز و رتبه متفاوت است. تفاوت این دو را در قالب یک مثال توضیح می دهیم:

فرض کنید که شما در آزمون سال X ، تراز 6000 را کسب کرده اید و رتبه تان در آن سال 120 شده است. حال فرض کنید در آزمون سال Y، با کسب همان تراز 6000، رتبه 2 را کسب کرده اید به نظرتان علت چیست؟

تنها تفاوت این است که رتبه، سختی آزمون را مشخص نمی کند. در مثال فوق الذکر در سال X، سؤالات سخت تر بوده اند. به همین دلیل همه ی داوطلبان نتوانسته اند تراز بالایی را کسب کنند. به همین سبب تراز اهمیت بیشتری نسبت به رتبه دارد. در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز تراز در زیر گروه ، از اهمیت زیادی برخوردار است.

چگونه تراز را محاسبه کنیم؟

فرمول محاسبه تراز به شرح زیر است:

  1. ابتدا بایستی انحراف معیار (standard deviation) را محاسبه کنیم:
  2. سپس انحراف معیار را در فرمول Z قرار می دهیم:
  3. و در نهایت Z را در فرمول T قرار می دهیم:

 

  • رتبه در سهمیه:

همان طور که از نام آن پیدا است، رتبه داوطلب را در سهمیه مشخص می نماید که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد حائز اهمیت نیست.

  • رتبه کشوری :

رتبه کشوری بیانگر رتبه داوطلب در سطح کشور است، که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اهمیت ندارد.

  • سهمیه بومی گزینی:

این سهمیه در دانشگاه آزاد وجود ندارد و فقط مختص رشته های دانشگاه های سراسری است.

2) به سهمیه ها دقت کنید:

در دانشگاه آزاد داشتن برخی از سهمیه مانند سهمیه بسیج فعال و سهمیه ایثارگران می تواند تأثیر بسزایی در قبولی داشته باشد. به این نکته هم دقت کنید که امکان استفاده از چند سهمیه به طور همزمان وجود ندارد.

3) اگر قصد انتخاب کد رشته محل های بدون آزمون دانشگاه آزاد را دارید، تنها کافی است که در کنکور سراسری 97 ثبت نام کرده باشید، اما اگر قصد انتخاب کد رشته محل هایی را که بر اساس آزمون، پذیرش دارند را دارید، بایستی علاوه بر ثبت نام در کنکور سراسری 97، حتماً در جلسه آزمون حضور یابید.

4) انتخاب هایتان را بر اساس علاقه مندی تان قرار دهید:

تنها 20 انتخاب دارید، پس انتخاب هایتان را بر اساس علاقه مندی تان ابتدا بر روی یک کاغذ مرتب کرده و سپس اطلاعات کافی در مورد تمامی مواردی که ممکن است در آینده دغدغه تان شوند، به دست آورید. به عنوان مثال می توانید در مورد بازار کار رشته انتخابی، حقوق دریافتی و … پرس و جو کنید. در نهایت اگر لازم است، اولویت هایتان را تغییر دهید.

5) از نرم افزار های انتخاب رشته کمک بگیرید:

نرم افزارهای انتخاب رشته این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند که با وارد کردن رتبه و ترازتان، دریابید کسانی که در سال های گذشته در موقعیت شما بوده اند، در چه رشته محل هایی پذیرفته شده اند.

در نهایت پس از بررسی نکات مهمی که بایستی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 ، به آن ها دقت کنید پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد 97 بزنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 10 مرداد 1397
انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 خواهیم پرداخت. با توجه به اهمیت و تأثیر انتخاب رشته در پذیرش داوطلبان، توصیه می کنیم در این مقاله با آیدانیتو همراه باشید تا از جزئیات انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 مطلع شوید.

با توجه به اینکه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به وارد کردن 20 کد رشته می باشیم، حساسیت زیادی در نحوه  چینش کد رشته ها به وجود می آید. لازم است قبل از اقدام به انتخاب رشته تجربی و دانشگاه آزاد 97، اطلاعات خود را در زمینه قوانین و نحوه انتخاب رشته تکمیل نمایند. از این رو پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه ی مقاله، انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد 97 مراجعه نمایید. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد در دهه سوم مردادماه می باشد.

زمان انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 

همان طور که مطلع هستید با توجه به ادغام آزمون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، از مرحله انتخاب رشته راه دو دانشگاه از هم جدا می شود و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد را دارند، در دهه سوم مردادماه با ورود به سایت اینترنتی azmoon.org اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته می نمایند. اما قبل از انتخاب رشته لازم است از نحوه چینش انتخاب ها و نحوه انتخاب رشته صحیح مطلع شوید. بنابراین در ادامه مقاله همراه ما باشید.

داوطلبین مجاز شده به انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد می بایست قبل از تکمیل فرم ثبت نام ابتدا اقدام به خرید کارت اعتباریانتخاب رشته آزاد 97 کنند و بعد از واریز هزینه آن به حساب دانشگاه آزاد و فعال شدن سایت انتخاب رشته همان طور که گفته شد، انتخاب رشته انجام خواهد شد.

نحوه بررسی انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

در سال های قبل از 92 ، نحوه بررسی انتخاب رشته آزاد با سال های اخیر متفاوت بود. به این صورت که انتخاب اول داوطلب مورد بررسی قرار می گرفت و بعد انتخاب اول داوطلب بعدی ، از این رو در صورتی که در انتخاب اول رتبه قبولی کسب نمی شد، احتمال قبولی آن داوطلب در دانشگاه آزاد بسیار ضعیف بود.، اما در حال حاضر بررسی انتخاب ها از گزینه 1 آغاز می شود و در صورت عدم کسب رتبه قبولی، انتخاب دوم داوطلب بررسی می شود و در صورت عدم قبولی انتخاب سوم و …. به همین ترتیب تا انتخاب 20 ام بررسی می شود و بعد سراغ داوطلب بعدی می روند. بنابراین احتمال داوطلبان برای قبولی در دانشگاه آزاد افزایش پیدا کرده است. اما بهتر است انتخاب ها بر اساس اولویت بندی چیده شوند به این دلیل که اگر در انتخاب اول رتبه قبولی کسب شود انتخاب های بعدی مورد توجه قرار نمیگیرد.

برای اولویت بندی انتخاب رشته آزاد به نکات زیر توجه کنید:

  • علاقه مندی به رشته تحصیلی
  • انتخاب واحدهایی با سطح علمی بالاتر
  • توجه به بازار کار رشته و آینده شغلی
  • مسیر رفت و آمد
  • استعداد و توانایی لازم جهت انتخاب رشته مورد نظر

بهتر است انتخاب های اولیه داوطلبان به صورت خوش بینانه درج شود و در انتخاب های بعدی به تراز کسب شده در آزمون و رتبه قبولی دانشگاه ها توجه شود.

پیش بینی رتبه قبولی تجربی در دانشگاه آزاد

یکی از سؤالات متداول داوطلبان، رتبه قبولی رشته های تجربی در دانشگاه آزاد می باشد.

لازم است به این نکته توجه کنید که رتبه های قبولی در دانشگاه های آزاد در تمامی رشته ها در سال های مختلف، متفاوت است و با توجه به تغییرات ظرفیت های ایجاد شده، سطح علمی داوطلبان، تمایلات داوطلبان در رشته های مختلف، همگی نوسان در رتبه قبولی دانشگاه آزاد می شود. بنابراین پیش بینی رتبه قبولی تجربی در دانشگاه های آزاد به طور کاملاً دقیق صحیح نمی باشد.

به نکات زیر توجه کنید

  • در انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد سهمیه بومی وجود ندارد.
  • با توجه به تعداد کم انتخاب ها، حساسیت این چیدمان انتخاب رشته بیشتر خواهد بود.
  • در انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد، سهمیه بسیج فعال تأثیرگذار است.
  • تراز کسب شده در هر زیرگروه را هنگام انتخاب رشته و اولویت بندی در نظر داشته باشید.

 تراز های قابل قبول دانشگاه آزاد

 

 

رشته واحد تراز آخرین نفر قبولی
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز 9864
پزشکی – دکتری عمومی  واحد پزشکی تهران 9755
پزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز 9704
پزشکی – دکتری عمومی  واحد ساری 9686
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد دندانپزشکی تهران 9663
پزشکی – دکتری عمومی  واحد مشهد 9652
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد شیراز 9639
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد اصفهان(خوراسگان) 9632
پزشکی – دکتری عمومی  واحد نجف آباد 9613
پزشکی – دکتری عمومی  واحد اردبیل 9576
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد بروجرد 9575
پزشکی – دکتری عمومی  واحد یزد 9553
پزشکی – دکتری عمومی  واحد قم 9543
پزشکی – دکتری عمومی  واحد شاهرود 9539
پزشکی – دکتری عمومی  واحد کرمان 9514
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد دندانپزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 9507
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد اصفهان(خوراسگان)-ظرفیت مازاد خودگردان 9473
پزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز-ظرفیت مازاد خودگردان 9468
پزشکی – دکتری عمومی  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 9464
پزشکی – دکتری عمومی  واحد نجف آباد-ظرفیت مازاد خودگردان 9452
پزشکی – دکتری عمومی  واحد یزد-ظرفیت مازاد خودگردان 9429
پزشکی – دکتری عمومی  واحد ساری-ظرفیت مازاد خودگردان 9428
پزشکی – دکتری عمومی  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 9426
پزشکی – دکتری عمومی  واحد اردبیل-ظرفیت مازاد خودگردان 9425
پزشکی – دکتری عمومی  واحد قم-ظرفیت مازاد خودگردان 9418
پزشکی – دکتری عمومی  واحد شاهرود-ظرفیت مازاد خودگردان 9397
پزشکی – دکتری عمومی  واحد کرمان-ظرفیت مازاد خودگردان 9376
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد دندانپزشکی تهران-پردیس خودگردان کیش 9257
داروسازی – دکتری عمومی  واحد علوم داروئی 9249
پزشکی – دکتری عمومی  واحد پزشکی تهران-پردیس خودگردان کیش 9210
داروسازی – دکتری عمومی  واحد آیت ا… آملی 9188
داروسازی – دکتری عمومی  واحد دامغان 9178
داروسازی – دکتری عمومی  واحد علوم داروئی-ظرفیت مازاد خودگردان 9110
داروسازی – دکتری عمومی  واحد آیت ا… آملی-ظرفیت مازاد خودگردان 9106
داروسازی – دکتری عمومی  واحد دامغان-ظرفیت مازاد خودگردان 9085
علوم تغذیه  واحد علوم و تحقیقات 8720
علوم تغذیه  واحد علوم و تحقیقات-ظرفیت مازاد خودگردان 8653
علوم آزمایشگاهی  واحد پزشکی تهران 8527
علوم آزمایشگاهی  واحد مشهد 8320
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد کرج 8255
پرستاری  واحد کرمانشاه 8155
اتاق عمل  واحد پزشکی تهران 8129
علوم آزمایشگاهی  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 8120
هوشبری  واحد پزشکی تهران 8113
علوم تغذیه  واحد مرند 8058
علوم آزمایشگاهی  واحد مشهد ظرفیت مازاد خودگردان 8043
پرستاری  واحد گرگان 7987
علوم تغذیه  واحد سروستان 7978
پرستاری  واحد پزشکی تهران 7897
علوم آزمایشگاهی  واحد قم 7878
مامایی  واحد پزشکی تهران 7843
علوم آزمایشگاهی  واحد ساری 7840
پرستاری  واحد کرج 7839
پرستاری  واحد رشت 7819
علوم آزمایشگاهی  واحد قم ظرفیت مازاد خودگردان 7818
پرستاری  واحد سنندج 7813
پرستاری  واحد قم 7790
پرستاری  واحد ساری 7778
پرستاری  واحد اهواز 7762
پرستاری  واحد تبریز 7762
هوشبری  واحد تبریز 7756
پرستاری  واحداصفهان(خوراسگان) 7753
پرستاری  واحد مشهد 7751
اتاق عمل  واحد تبریز 7735
پرستاری  واحد کرمانشاه ظرفیت مازاد خودگردان 7733
پرستاری  واحد ارسنجان 7732
پرستاری  واحد کاشان 7727
علوم آزمایشگاهی  واحد کازرون 7725
مامایی  واحد کرج 7722
 پرستاری  واحد گچساران 7713
پرستاری  واحد اردبیل 7709
پرستاری  واحد ورامین 7703
پرستاری  واحد ارومیه 7699
پرستاری  واحدلاهیجان 7697
پرستاری  واحد همدان 7694
پرستاری  واحد نجف آباد 7676
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد تبریز 7659
 دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد گرمسار 7653
پرستاری  واحد اراک 7650
اتاق عمل  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7649
علوم آزمایشگاهی  واحد اراک 7642
مامایی  واحد اصفهان(خوراسگان) 7642
علوم آزمایشگاهی  واحد بابل 7633
هوشبری  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7633
پرستاری  واحد زنجان 7616
علوم آزمایشگاهی  واحد چالوس 7611
اتاق عمل  واحد مشهد 7596
علوم آزمایشگاهی  واحد کرمانشاه 7596
پرستاری  واحد یزد 7595
پرستاری  واحد ساوه 7591
پرستاری  واحد مراغه 7590
پرستاری  واحد خرم آباد 7583
پرستاری  واحد خوی 7583
پرستاری  واحد چالوس 7579
اتاق عمل  واحد ارومیه 7578
مامایی  واحد قم 7555
هوشبری  واحد مشهد 7550
مامایی  واحد ورامین 7548
پرستاری  واحد بهبهان 7546
پرستاری  واحد نیشابور 7544
علوم آزمایشگاهی  واحد لاهیجان 7540
پرستاری  واحد بروجرد 7536
پرستاری  واحد تنکابن 7533
زیست شناسی سلولی و مولکولی ژنتیک  واحد پزشکی تهران 7526
علوم آزمایشگاهی  واحد گرگان 7504
مامایی  واحد نجف آباد 7496
علوم آزمایشگاهی  واحد اردبیل 7482
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد شهرکرد 7481
مامایی  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7480
پرستاری  واحد میبد 7473
پرستاری  واحد سنندج ظرفیت مازاد خودگردان 7471
علوم آزمایشگاهی  واحد شاهرود 7469
پرستاری  واحد بندرعباس 7466
پرستاری  واحد دزفول 7454
پرستاری  واحد همدان-ظرفیت مازاد خودگردان 7451
علوم آزمایشگاهی  واحد تبریز-ظرفیت مازاد خودگردان 7448
پرستاری  واحد فلاورجان 7443
علوم آزمایشگاهی  واحد مرند 7442
پرستاری  واحد دورود 7436
پرستاری  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 7422
پرستاری  واحد آبادان 7390
پرستاری  واحد سبزوار 7375
شیمی – شیمی دارویی  واحد علوم داروئی 7374
علوم آزمایشگاهی  واحد بروجرد 7344
پرستاری  واحد مسجدسلیمان 7336
علوم آزمایشگاهی  واحد کرمانشاه-ظرفیت مازاد خودگردان 7326
پرستاری  واحد نجف آباد-ظرفیت مازاد خودگردان 7325
علوم آزمایشگاهی  واحد شاهرود-ظرفیت مازاد خودگردان 7316
مامایی  واحد سنندج 7315
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد ارومیه 7314
مامایی  واحد اراک 7307
هوشبری  واحد علی آبادکتول 7307
مامایی  واحد فلاورجان 7300
پرستاری  واحد رشت-ظرفیت مازاد خودگردان 7296
هوشبری  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 7292
پرستاری  واحد پزشکی تهران-ظرفیت مازاد خودگردان 7281
پرستاری  واحد فیروزآباد-ظرفیت مازاد خودگردان 7279
مامایی  واحد جهرم 7275
مامایی  واحد اردبیل 7258
پرستاری  واحد کرمان 7255
پرستاری  واحد کرج-ظرفیت مازاد خودگردان 7252
اتاق عمل  واحد مشهد-ظرفیت مازاد خودگردان 7243
مامایی  واحد رشت 7243
مامایی  واحد نیشابور 7239
علوم آزمایشگاهی  واحد مرند-ظرفیت مازاد خودگردان 7232
مامایی  واحد تویسرکان 7230
هوشبری  واحد شاهرود-ظرفیت مازاد خودگردان 7227
علوم آزمایشگاهی  واحد اراک-ظرفیت مازاد خودگردان 7226
پرستاری  واحد اراک-ظرفیت مازاد خودگردان 7224
پرستاری  واحد فردوس 7223
علوم آزمایشگاهی  واحد ساری-ظرفیت مازاد خودگردان 7221
پرستاری  واحد قاینات 7207
پرستاری  واحد زاهدان 7195
مامایی  واحد کرمان 7190
پرستاری  واحد ساری-ظرفیت مازاد خودگردان 7183
پرستاری  واحد سیرجان 7182
پرستاری  واحد ارسنجان-ظرفیت مازاد خودگردان 7176
پرستاری  واحد شهربابک 7165
پرستاری  واحد بابل-ظرفیت مازاد خودگردان 7157
پرستاری  واحد ورامین-ظرفیت مازاد خودگردان 7157
مامایی  واحد کرج-ظرفیت مازاد خودگردان 7157
علوم آزمایشگاهی  واحد الیگودرز 7144
مامایی  واحد چالوس 7144
پرستاری  واحد لاهیجان-ظرفیت مازاد خودگردان 7140
پرستاری  واحد زنجان-ظرفیت مازاد خودگردان 7131
پرستاری  واحدکاشان-ظرفیت مازاد خودگردان 7120
علوم آزمایشگاهی  واحد بابل-ظرفیت مازاد خودگردان 7109
مامایی  واحد تنکابن 7109
مامایی  واحد استهبان 7107
مامایی  واحد بناب 7104
پرستاری  واحد قم-ظرفیت مازاد خودگردان 7102
پرستاری  واحد چالوس-ظرفیت مازاد خودگردان 7088
پرستاری  واحد تنکابن-ظرفیت مازاد خودگردان 7083
مامایی  واحد ورامین-ظرفیت مازاد خودگردان 7079
علوم آزمایشگاهی  واحد چالوس-ظرفیت مازاد خودگردان 7065
پرستاری  واحد نیشابور-ظرفیت مازاد خودگردان 7062
پرستاری  واحد کرمان-ظرفیت مازاد خودگردان 7060
پرستاری  واحد ساوه-ظرفیت مازاد خودگردان 7056
علوم آزمایشگاهی  واحد گرگان-ظرفیت مازاد خودگردان 7031
علوم آزمایشگاهی  واحد زاهدان 7030
پرستاری  واحد دهاقان-ظرفیت مازاد خودگردان 7016
مامایی  واحد گناباد 7002
مامایی  واحد قم-ظرفیت مازاد خودگردان 7000
مامایی  واحد لارستان 6999
مامایی  واحد تویسرکان-ظرفیت مازاد خودگردان 6991
پرستاری  واحد خرم آباد-ظرفیت مازاد خودگردان 6959
مامایی  واحد سنندج-ظرفیت مازاد خودگردان 6955
پرستاری  واحد اردبیل-ظرفیت مازاد خودگردان 6951
زیست شناسی سلولی و مولکولی ژنتیک  واحد تهران شمال 6909
مامایی  واحد بناب-ظرفیت مازاد خودگردان 6908
پرستاری  واحد بندرعباس-ظرفیت مازاد خودگردان 6886
پرستاری  واحد آبادان-ظرفیت مازاد خودگردان 6883
مامایی  واحد زاهدان 6877
مامایی  واحد خلخال 6859
پرستاری  واحد بروجرد-ظرفیت مازاد خودگردان 6855
پرستاری  واحد دورود-ظرفیت مازاد خودگردان 6838
پرستاری  واحد شهربابک-ظرفیت مازاد خودگردان 6820
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد شوشتر 6815
پرستاری  واحد علی آبادکتول-ظرفیت مازاد خودگردان 6791
مامایی  واحد چالوس-ظرفیت مازاد خودگردان 6772
پرستاری  واحد سیرجان-ظرفیت مازاد خودگردان 6771
علوم آزمایشگاهی  واحد زاهدان-ظرفیت مازاد خودگردان 6771
مامایی  واحد سمنان-ظرفیت مازاد خودگردان 6760
مامایی  واحد ارسنجان-ظرفیت مازاد خودگردان 6759
علوم آزمایشگاهی  واحد بروجرد-ظرفیت مازاد خودگردان 6748
مامایی  واحد شهرکرد-ظرفیت مازاد خودگردان 6729
مامایی  واحد کرمان-ظرفیت مازاد خودگردان 6726
مامایی  واحد فلاورجان-ظرفیت مازاد خودگردان 6719
پرستاری  واحد سبزوار-ظرفیت مازاد خودگردان 6707
پرستاری  واحد زاهدان-ظرفیت مازاد خودگردان 6687
مامایی  واحد لارستان-ظرفیت مازاد خودگردان 6669
زیست شناسی سلولی و مولکولی-میکروبیولوژی  واحد پزشکی تهران 6667
مامایی  واحد گچساران-ظرفیت مازاد خودگردان 6665
مامایی  واحد تنکابن-ظرفیت مازاد خودگردان 6662
دامپزشکی – دکتری حرفه ای  واحد شبستر 6610
مامایی  واحد مهاباد-ظرفیت مازاد خودگردان 6595
مامایی  واحد زاهدان-ظرفیت مازاد خودگردان 6573
مامایی  واحد گناباد-ظرفیت مازاد خودگردان 6529
مامایی  واحد استهبان-ظرفیت مازاد خودگردان 6509
مامایی  واحد بجنورد-ظرفیت مازاد خودگردان 6509
مامایی  واحد مسجدسلیمان-ظرفیت مازاد خودگردان 6488
 بهداشت عمومی  واحد کرمانشاه 6446
علوم و مهندسی صنایع غذایی  واحد علوم و تحقیقات 6277
بهداشت عمومی  واحد اراک 6071
زیست شناسی سلولی و مولکولی-میکروبیولوژی  واحد علوم داروئی 5791
مهندسی بهداشت محیط  واحد فیروزآباد 5753
بهداشت عمومی  واحد اراک-ظرفیت مازاد خودگردان 5595
مهندسی بهداشت محیط  واحد سبزوار 5519
بهداشت خانواده – کاردانی  واحد سبزوار 5441
زیست شناسی سلولی و مولکولی- بیوشیمی  واحد پزشکی تهران 5350
علوم و مهندسی صنایع غذایی  واحد تهران شمال 5234
علوم و مهندسی صنایع غذایی  واحد تهران مرکزی 5079
زیست شناسی سلولی و مولکولی ژنتیک  واحد ورامین 5058
شیمی- کاربردی  واحد تهران مرکزی 4463
زیست شناسی سلولی و مولکولی-میکروبیولوژی  واحد اسلامشهر 4308

 

در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کارنامه کنکور 97 بزنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 10 مرداد 1397
اصول و نحوه انتخاب رشته کنکور 97

به جرأت می‌توان گفت که انتخاب رشته کنکور از مهم‌ترین قدم‌ها در پروسه ورود به دانشگاه‌ها است. زیرا تنها با یک انتخاب اشتباه می‌توان زحمات و تلاش‌های چندین ساله خود را به باد داد.

اهمیت این موضوع از تأثیر زیاد انتخاب رشته در تمام زندگی آینده و شغلی فرد نشأت می‌گیرد. بنابراین، شما داوطلبان گرامی با تحقیق و پژوهش، شناخت علایق فردی خود و سنجش و ارزیابی توانایی‌ها و شرایط فردی می‌توانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید، فرآیند انتخاب رشته از حدود یک ماه پس از برگزار شدن آزمون سراسری آغاز شده و دانش‌آموزان در طول دوره‌ای چند روزه با توجه به رتبه و نمره کل خود در کنکور به گزینش رشته‌های دانشگاهی می‌پردازند.

در این نوشته، به بیان اصول و نحوه انتخاب رشته کنکور 97 و مشاوره انتخاب رشته برای شما داوطلبان عزیز پرداختیم. هر دانش‌آموز با مطالعه این مطلب مفید کلیه اطلاعات لازم را در مورد اصول و نحوه انتخاب رشته کنکور 97 و مشاوره انتخاب رشته به دست می‌آورد.

ابزارهای مورد نیاز در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 97

برای مشاوره انتخاب رشته کنکور اولین ابزار مورد نیاز در زمان گزینش رشته‌های دانشگاهی کارنامه دانش‌آموز بوده که به وضوح نشان‌دهنده شانس قبولی وی در دانشگاه‌های مختلف کشور با توجه به رتبه و نمره کل وی است. دوم دفترچه شماره 2 یا همان دفترچه راهنمای انتخاب رشته بوده که در آن کلیه اطلاعات مورد نیاز داوطلب از جمله نوع رشته‌ها و ظرفیت دانشگاه‌ها برای هر رشته را مشاهده می‌نمایید.

نکته بسیار مورد توجه این‌که داوطلبان گرامی باید پیش از انتخاب رشته توضیحات و قوانین ذکر شده در این دفترچه را حتماٌ مطالعه بفرمایند. سومین ابزار، اطلاع هر داوطلب از فاصله شهر مورد نظر وی برای ادامه تحصیل با شهر محل زندگی، وجود یا عدم وجود خوابگاه و جایگاه و رتبه علمی دانشگاه انتخابی است.

اما چهارمین و یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز برای انتخاب رشته پشتیبانی و حمایت والدین از داوطلب بوده که نقشی اساسی در تصمیم‌گیری درست و ایجاد آرامش روحی در وی دارد. مورد بعدی، مراجعه به مشاور تحصیلی و بهره‌مندی از کمک‌های وی بوده که می‌تواند مسیر درست را به هر داوطلب نشان دهد.

نکات مورد توجه پیش از انتخاب رشته کنکور سراسری

سهمیه ایثارگران

مطابق دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، جانبازان ( جانبازان 25 درصد)، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان رزمندگان عزیز که حداقل 6 ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند و همچنین آزادگان دارای سهمیه ایثارگران هستند.

اما توجه داشته باشید که افراد مشمول در این طرح برای پذیرفته شدن در هر رشته و دانشگاهی ابتدا باید 80 درصد از نمره آخرین داوطلب پذیرفته شده در این رشته و دانشگاه را کسب نماید. البته تا سال‌های گذشته این مقدار 70 درصد بوده و در کنکور سراسری 97 به 80 درصد افزایش یافت.

اثر مثبت نمره‌های سال یازدهم و دوازدهم تحصیلی در زمان انتخاب رشته

باید بگوییم که نمرات دروس سال دوازدهم و یازدهم تحصیلی دارای تأثیر 5 درصد و نمره‌‌های مقطع یازدهم تأثیر 25 درصدی در کنکور سراسری دانشگاه‌ها دارند. نکته مورد توجه این‌که، این ضرایب مختص دانش‌آموزانی است که از سال تحصیلی 91-90 مؤفق به اخذ مدرک دیپلم متوسطه شده‌اند.

گزینش دانشجو مطابق با طرح بومی گزینی، کد رشته های کشوری، منطقه ای و استانی در زمان انتخاب رشته

نوع گزینش هر کدام از کد رشته‌های موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته از نکاتی است که همواره باید مورد توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار بگیرد. باید بگوییم که گزینش دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور مطابق شرایط استانی، منطقه‌ای و یا بومی گزینی با یکدیگر متفاوت است.

رشته‌های دوره‌های نوبت دوم یا شبانه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته

متقاضیان تحصیل در دوره‌های شبانه دانشگاه‌ها موظف به پرداخت شهریه‌های متغیر و ثابت بوده که مقدار مشخصی برای هر واحد درسی در نظر گرفته شده است. باید بدانید که محل تحصیل دانشجویان این دوره با افراد پذیرفته شده در دوره های روزانه دانشگاه یکسان بوده و عنوان شبانه در مدارک تحصیلی آن‌ها قید نمی‌شود. علاوه بر این‌ها، چون دانشجویان این دوره هزینه تحصیل خود را به دانشگاه پرداخت کرده‌اند احتیاجی به پرداخت مبلغی برای آزاد کردن مدرک تحصیلی خود ندارند.

کد رشته‌ دفترچه کارشناسی بدون کنکور سراسری دوره‌ های روزانه 97

در این دوره تحصیلی، نیازی به پرداخت شهریه ثابت و متغیر نیست. علاوه بر این، اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی مخصوص هر دانشگاه نیز تنها با پرداخت مبلغی اندک در هر ترم تحصیلی میسر است. اما دانشجویان پس از فراغت از تحصیل و در صورت تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور باید مبلغی را برای آزاد کردن مدرک دانشگاهی خود پرداخت کنند.

دیگر نکات مهم در رابطه با دفترچه راهنمای انتخاب رشته

از دیگر موارد موجود در دفترچه انتخاب رشته می‌توان به وجود کد رشته‌های پردیس خودگردان، ‌رشته‌های مجازی دانشگاه‌ها، کد رشته‌های همراه با سهمیه مناطق محروم، کد رشته‌های مخصوص دانشگاه‌های فرهنگیان، غیرانتفاعی و پیام نور اشاره کرد. باید بگوییم که هر کدام از داوطلبان گرامی می‌توانند با توجه به علایق شخصی، شرایط خانوادگی و روحیات فردی خود یکی از این دانشگاه‌ها و رشته‌ها را برای تحصیل انتخاب نمایند.

در این مقاله، به مشاوره انتخاب رشته کنکور 97 برای شما دوستان پرداختیم و میتوانید برای مشاوره انتخاب رشته با ما تماس بگیرید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 10 مرداد 1397
سریال ستایش 3

سریال ستایش 3 با بازی نرگس محمدی به تلویزیون می آید. این خبری است که شاید برای مخاطبان پر و پا قرص این سریال خوشحال کننده باشد. سریال ستایش از جمله سریال های محبوب تلویزیون است که کار آن به فصل دوم و سوم هم کشیده شده است. 

 اکنون پیش تولید سریال ستایش 3 آغاز شده است.

 

سریال ستایش 3 درست از فردای روزی شروع می شود که فصل 2 پایان یافته و قصه ی آن زنجیر وار به فصل دوم این سریال وصل شده است.

 

 

نرگس محمدی بار دیگر به عنوان نقش اصلی و  محوری در کنار بازیگران شاخص دیگر در سریال ستایش 3 به گارگردانی سعید سلطانی ایفای نقش می کند.



:: برچسب‌ها: سریال ستایش 3 , ستایش 3 , اخبار سریال ستایش 3 , بازیگران سریال ستایش 3 , گالری عکس سریال ستایش 3 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
بیوگرافی مهسا باقری

مهسا باقری بازیگر جدید سینما و تلویزیون ایران در آذرماه ۶۸ متولد شده است. یکی از ویژگی‌های سابقه کاری مهساب باقری آن هست که در هز چهار حوزه تلویزیون، نمایش خانگی، سینما و تئاتر حضور داشته و بازی‌های مهمی را به نمایش گذاشته است. او در تلویزیون با سریال علی‌البدل کار خود را آغاز کرد. بازی در سریال علی البدل یک تجربه همکاری فوق‌العاده برای مهسا باقری بود زیرا در کنار بزرگان بازیگری ایران مانند مهدی هاشمی، مهدی فخیم‌زاد، گوهر خیراندیش، محسن تنابنده و احمد مهران‌فر بازی کرده است؛ مهسا باقری توانست سطح بازیگری خود را بعد از بازی در سریال علی الدل ارتقا بخشد.

مهسا باقری در سریال پربازیگر آسپرین نیز ایفای نقش کرده بود و تقریبا همزمان با نمایش سریال علی البدل، سریال آوانگارد آسپرین نیز با حال و هوایی جدید وارد بازار نمایش خانگی شد. سریال آسپرین سطح جدیدی از بازیگری را به روی مهسا باقری باز کرد. خیلی از طرفداران مهسا باقری هنوز او را با نقش سوگل در سریال آسپرین می‌شناسند.

مهسا باقری با بازی در فیلم سینمایی لاتاری به سینما وارد شد. نقطه عطف بازیگری مهسا باقری بازی در فیلم سینمایی لاتاری بود. فیلم لاتاری با موفقیت‌هایی که در اکران و جریان‌سازی فرهنگی داشت از دیگر آثار مهسا باقری  شهرت بیشتری یافت. مهسا باقری بازیگر فیلم لاتاری، در اکران‌های خصوصی این فیلم حضوری متفاوت داشت و در میان هنرمندان و عموم مردم شناخته‌تر شد. 

مهسا باقری با بازی در فیلم لابیرنت به دنیای سینما سلامی دوباره کرد. باید بگوییم بازیگری در فیلم لابیرنت برای مهسا باقری یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود، چرا که با همکاری در کنار سوپراستار سینمای ایران یعنی شهاب حسینی و دیگر بازیگرانی باتجربه‌ای مانند ساره بیات و پژمان جمشیدی، توانست سطح بازیگری مهسا باقری را ارتقا ببخشد.

مهسا باقری در تئاتر نیز تجربه داشته است، مهمترین تئاترهای مهسا باقری، کابوس های جامه دار از زندگی و خاطرات است.



:: برچسب‌ها: مهسا باقری , بیوگرافی مهسا باقری , زندگی نامه مهسا باقری , گالری تصاویر مهسا باقری , گالری عکس مهسا باقری , ویدئوها مهسا باقری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
بیوگرافی سانیا سالاری

سانیا سالاری بازیگر نوظهور سریال‌های تلویزیونی ایران است. در واقع سال ۹۷ شاید سکوی پرتاب بازیگر سانیا سالاری در عرصه سینما و تلویزیون بوده است. او در این سال با بازی در دو سریال خیلی مهم و جذاب تلویزیون، خود را به مردم معرفی کرد. سانیا سالاری بازیگر سریال پاهای بی قرار به کارگردانی منوچهر هادی و بازیگر ستایش ۳ به کارگردانی سعید سلطانی است. سانیا سالاری در سریال پاهای بی قرار نقش ارغوان را به عهده داشت، نقشی کلیدی که بازی خود توانست این نقش را میان مردم مطرح کند.

زندگی حرفه‌ای سانیا سالاری را باید مدیون اعتماد منوچهر هادی برای بازی در سریال پاهای بی قرار بدانیم. سانیا سالاری در مورد همکاری خود با منوچهر هادی در سریال پاهای بی قرار گفت: «چه چیزها که از شما آموختم جناب هادی عزیز، جز انسانیت و مهربانی، صبوری و بزرگواری از شما ندیدم. سپاسگزارم به خاطر اعتمادی که به من کردید و هر لحظه خداوند را شاکرم که در کنارتان بودم. تا همیشه قدردان و منت دار شما خواهم بود. سلامت باشید.»

سانیا سالاری علاوه بر بازی در سریال پاهای بی قرار در فصل سوم سریال ستایش نیز بازی کرده است. سریال ستایش ۳ نیز برای مخاطبان قدیمی این سریال مهم و خاطره انگیز است و سانیا سالاری نیز در این پروژه مهم نقشی جذاب برعهده داشته است. 

البته سانیا سالاری پیش از بازی در سریال پاهای بی قرار و سریال ستایش ۳، در عرصه تئاتر موفقیت‌های چشم‌گیری داشته است. او کارهای درخشانی در کارنامه بازیگری تئاتر در کارنامه دارد. در سال‌های اخیر در تئاترهای «لیلا... و جند مسافر»، «نام تمام مادران» و «ترانه‌های قدیمی؛ پیکان جوانان» بازی کرده است. او از شاگردان محمد رحمانیان استاد بزرگ نمایش‌نامه‌نویسی، کارگردانی و تئاتر است و در طول سال‌های گذشته بازیگری و سبک کاری خود را مدیون درس‌های رحمانیان است.

سانیا سالاری پیش از این در سینما نیز حضور داشته است و در سال ۸۹ در فیلم سینمایی ملاقات به کارگردانی عباس رافعی نیز حضوری کوتاه داشته است. گرچه این فیلم اکران موفقی نداشت اما تجربه خوبی برای سانیا سالاری بود، مخصوصا همکاری با باتجربه‌هایی همچون محمد مهدی فقیه، ستاره اسکندی و احمد مهران فر ، سطح بازیگری سانیا سالاری را ارتقا بخشید.

ساینا سالاری از بازیگران جویای نام است و آینده‌ی درخشانی در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون دارد. مخصوصا که با حضور در تلویزیون و بازی در سریال‌های پاهای بی‌قرار و سریال ستایش ۳ او را پخته‌تر کرده است.



:: برچسب‌ها: سانیا سالاری , بیوگرافی سانیا سالاری , زندگی نامه سانیا سالاری , گالری تصاویر سانیا سالاری , گالری عکس سانیا سالاری , ویدئوهای سانیا سالاری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 3 مرداد 1397
انتخاب رشته کنکور انسانی

گروه علوم انسانی نیز همانند گروه علوم تجربی که اکثر متقاضیان ورود به آن، خواهان دکتر شدن هستند، به دلیل رشته های حقوق، حسابداری و روانشناسی طرفداران خاص خود را دارد.

 


جهت اطلاع از انتخاب رشته کنکور انسانی می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

 

اهمیت انتخاب رشته انسانی زمانی مشخص می شود که رتبه ای کسب نکرده ایم تا بتوانیم با اولین انتخاب در دانشگاه و رشته ی موردنظرمان قبول شویم. البته انتخاب رشته که به خودی خود کار سختی نیست. این انتخاب رشته انسانی اصولیاست که نیاز به تخصص در این زمینه دارید.

بیایید با این سؤال آغاز کنیم که اصلاً:

1- چه کسانی می توانند انتخاب رشته کنند؟

آیا همه ی کسانی که در کنکور شرکت کرده اند، می توانند انتخاب رشته نمایند؟ در واقع خیر! تنها کسانی مجاز به انتخاب رشته هستند که در کارنامه اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

2- چه زمانی می توانیم انتخاب رشته نماییم؟ زمانبندی اعلام نتایج چگونه است؟

معمولاً سازمان سنجش در نیمه ی دوم مردادماه اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص را اعلام می نماید و به فاصله ی چند روز ، داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی ، انتخاب رشته انسانی نمایند.

نتایج نهایی آزمون در هفته ی آخر شهریورماه اعلام می شود. کارنامه نهایی آزمون سراسری در هفته ی اول مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش استقرار می یابد.

3- به چه نکاتی در انتخاب رشته بایستی دقت کنیم؟

ضریب دروس:

اگر می خواهید در رشته ای خاص قبول شوید، بایستی دروسی که در آن رشته ضریب بالایی دارند را بشناسید. مثلاً برای قبولی در رشته ی ادبیات بایستی به رتبه  در زیر گروهی توجه کنید که ادبیات در آن ضریب بالاتری دارد.

تقسیم بندی مکانی رشته ها:

رشته ها را می توان در 4 گروه (کشوری، قطبی، ناحیه ای و استانی) طبقه بندی کرد. منظور از گروه کشوری این است که در این رشته ها، پذیرش فقط بر اساس نمره و رتبه کشوری صورت می گیرد. در رشته های قطبی، انتخاب رشته انسانی از رشته های چند ناحیه مجاور محل سکونت شانس قبولی را افزایش می دهد. در رشته های ناحیه ای، انتخاب رشته از رشته های چند استان مجاور هم محل سکونت، احتمال قبولی را به میزان 70-60 درصد افزایش می دهد. در انتخاب رشته از استان محل تحصیل (رشته ی استانی) ، شانس قبولی بسیار زیاد است.

رتبه در زیر گروه کشوری:

در انتخاب رشته های کشوری، رتبه کشوری و در انتخاب سایر رشته ها، رتبه در زیر گروه اهمیت دارد.

بدانید و آگاه باشید که انتخاب رشته اصولی، نوعی تخصص است

4- دسته بندی بومی کشور چگونه است؟

9 ناحیه ی بومی وجود دارد که عبارتند از:

ناحیه 1: البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم و مرکزی

ناحیه 2: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل

ناحیه 3: اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد

ناحیه 4: سیستان و بلوچستان و کرمان

ناحیه 5: بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان

ناحیه 6: کردستان، کرمانشاه و همدان

ناحیه 7: ایلام، خوزستان و لرستان

ناحیه 8: خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی

ناحیه 9: گلستان، گیلان و مازندران

5- دسته بندی قطبی کشور، چگونه است؟

قطب 1: البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، گلستان، گیلان، مازندران و مرکزی

قطب 2: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان

قطب 3: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و همدان

قطب 4: اصفهان، ایلام، چهار محال و بختیاری، خوزستان، لرستان و یزد

قطب 5: بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان

6- نحوه ی گزینش رشته های تحصیلی دوره های مختلف چگونه است؟

ردیف نوع دانشگاه نحوه گزینش
1 روزانه استانی، ناحیه ای ، قطبی و کشوری
2 شبانه بومی استانی
3 غیر دولتی و غیر انتفاعی بومی ناحیه ای
4 نیمه حضوری بومی استانی
5 مجازی کشوری
6 پردیس خودگردان، مازاد و مشترک کشوری
7 پیام نور 70% بومی شهرستان – 30% بومی شهرستان های تحت پوشش

 

7- سنجش کشوری در رشته های علوم انسانی

در رشته علوم انسانی رشته های زیر به صورت کشوری برای انتخاب رشته انسانی مورد سنجش قرار می گیرند:

رشته زیر گروه رشته زیرگروه
روانشناسی 5 مدیریت بازاریابی 3
مدیریت و بازرگانی دریایی 3 آموزش تربیت بدنی 5
مدیریت امور بانکی 3 راهنمایی و مشاوره 5
مدیریت بیمه 3 رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی 5
مدیریت بیمه اکو 3 روابط عمومی 3
مدیریت جهانگردی 3 روزنامه نگاری 2
مدیریت هتلداری 3 زبان و ادبیات کردی 1
مدیریت مالی 3 علوم ارتباطات اجتماعی 2
فلسفه 1 علوم انتظامی 4
ادبیات داستانی 1 علوم تربیتی 5
ادیان و مذاهب 1 علوم قضایی 1
باستان شناسی 4 مددکاری اجتماعی 5
تاریخ اسلام 4 مطالعات ارتباطی و فن آوری ارتباطات 3
علوم ورزشی 5 مطالعات خانواده 5
تربیت مربی عقیدتی سیاسی 1 معارف اسلامی 1
فقه و حقوق مذاهب اسلامی – فقه و حقوق حنفی 1 کاردانی باستان شناسی 4
فقه و حقوق مذاهب اسلامی – فقه و حقوق شافعی 1 مدیریت فرهنگی هنری 3
فلسفه و عرفان اسلامی 1 الهیات و معارف اسلامی – ادیان و عرفان 1
فلسفه و حکمت اسلامی 1 فقه و حقوق مذاهب اسلامی – فقه و حقوق امامی 1
مدیریت کسب و کارهای کوچک 3 زبان شناسی 4
جغرافیا و برنامه ریزی شهری 4 فقه و حقوق اسلامی 1
علوم قرآنی – تفسیر قرآن مجید 1 معارف قرآن مجید 1
علوم قرآنی – تربیت معلم قرآن مجید 1 آب و هواشناسی 4
علوم قرآن و حدیث 1 سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی 4
علوم حدیث 1 جغرافیای سیاسی 4
علوم قرآنی، فنون قرائت، تلاوت و کتابت قرآن مجید 1 علوم و معارف قرآن 1
الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآن و حدیث 1 معارف قرآن کریم 1
الهیات و معارف اسلامی – فلسفه و کلام اسلامی 1 شیعه شناسی 1
الهیات و معارف اسلامی – فلسفه و حکمت اسلامی 1 مربیگری ورزشی 5
الهیات و معارف اسلامی – تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی 1 اقتصاد اسلامی 3
الهیات و معارف اسلامی – فقه شافعی 1 کاردانی حقوق قضایی علوم ثبتی 1
معارف اسلامی و علوم تربیتی 1 ضد تروریسم 2
مترجمی زبان عربی 1 ژئومورفولوژی 4
ایران شناسی 1 فقه و حقوق شافعی 1
امنیت نرم 2 امنیت بین الملل 2
مدیریت 3 امنیت اقتصادی 3
فناوری اطلاعات و ارتباطات 3 امنیت اطلاعات 2
علوم فنی امنیت 2 حفاظت اطلاعات 2
پژوهشگری امنیت 2    

 


جهت اطلاع از انتخاب رشته کنکور انسانی می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

 

8- سنجش قطبی در رشته های علوم انسانی

در رشته ی علوم انسانی رشته های زیر به صورت قطبی برای انتخاب رشته کنکور انسانی مورد سنجش قرار می گیرند:

ردیف نام رشته زیر گروه
1 مدیریت دولتی 3
2 مدیریت صنعتی 3
3 تاریخ 4
4 علوم اقتصادی 3
5 علوم سیاسی 4
6 علم اطلاعات و دانش شناسی 5
7 الهیات و معارف اسلامی فقه و مبانی حقوق اسلامی 1
8 الهیات و معارف اسلامی فقه وحقوق اسلامی 1
9 جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 4

 

9- سنجش ناحیه ای در رشته های علوم انسانی

در رشته های علوم انسانی رشته های زیر به صورت ناحیه ای برای انتخاب رشته کنکور انسانی مورد سنجش قرار می گیرند:

ردیف رشته زیر گروه
1 حقوق 1
2 حسابداری 3
3 مدیریت بازرگانی 3
4 علوم اجتماعی 2
5 زبان و ادبیات عربی 1
6 زبان و ادبیات فارسی 1
7 کارتوگرافی 4
8 آموزش زبان و ادبیات فارسی 1

 


جهت اطلاع از انتخاب رشته کنکور انسانی می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

10- سنجش استانی در رشته های علوم انسانی

در رشته علوم انسانی رشته های زیر به صورت استانی برای انتخاب رشته کنکور انسانی مورد سنجش قرار می گیرند:

 

 

رشته زیر گروه رشته زیر گروه
دبیری الهیات و معارف اسلامی 1 دبیری جغرافیا 4
دبیری تاریخ 4 دبیری زبان و ادبیات عربی 1
کاردانی خدمات مسافرتی و جهانگردی 3 دبیری علوم اجتماعی 2
کاردانی امور بانکی 3 کاردانی امور بیمه 3
کاردانی امور دولتی 1 کاردانی امور مالی و مالیاتی 3
کاردانی علوم ورزشی 5 کاردانی تربیت معلم قرآن مجید 1
کاردانی حسابداری 3 کاردانی علمی کاربردی اشتغال 3
کاردانی علمی کاربردی اقتصاد کار و بهره وری 3 کاردانی علمی کاربردی روابط کار 3
کاردانی مدیریت صنعتی کاربردی 3 کاردانی مدیریت بازرگانی 3
کاردانی امور تربیتی 1 کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی 5
کاردانی مدیریت صنعت جهانگردی 3

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397
انتخاب رشته کنکور 97

با شروع مردادماه، در سرتاسر کشور شاهد داوطلبان کنکور نگران و دلواپسی هستیم که منتظر اعلام نتایج اولیه کنکور و اقدام بهانتخاب رشته کنکور هستند. از آنجایی که اکثریت داوطلبان کنکور، برای اولین بار است که در آزمون سراسری شرکت می کنند، اطلاعات کافی از کارنامه و رتبه قبولی و یا دانشگاه ها و محل پذیرش در رشته های مختلف را ندارند. از این رو پس از مشاهده ی نتایج اولیه، بدون هیچ کسب اطلاعات صحیح، فقط بر اساس علاقه مندی و یا زور و اجبار والدینشان و یا حتی در مواردی فقط به خاطر اینکه رشته x در این بازه ی زمانی مد است، اقدام به انتخاب رشته می کنند.

اما آنچه اهمیت بسیار دارد، توجه به این نکته است که انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین تصمیم هایی است که در زندگی تان خواهید گرفت، زیرا اگر در فرآیند انتخاب رشته کنکور ، حرفه ای عمل کنید، قدم اول موفقیت در آینده را برداشته اید و اگر در انتخاب رشته، اشتباه کنید، عواقب انتخاب رشته اشتباه، سال های سال گریبان گیرتان خواهند بود.

با توجه به اینکه در نهایت در صورت مجاز شدن در انتخاب رشته، از بین انتخاب های متعدد فقط در یک رشته قبول خواهید شد،انتخاب رشته کنکور 97 یکی از مهم ترین موضوعاتی است که بایستی به آن بپردازیم. به همین منظور در مقاله حاضر به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته کنکور 97 و اینکه چگونه یک انتخاب رشته اصولی داشته باشیم، می پردازیم.


جهت اطلاع از انتخاب رشته کنکور 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد 97

هر ساله چند روزی پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته کنکور، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور منتشر می شود. از آنجایی که انتخاب رشته سراسری و آزاد به صورت جدا از هم انجام می پذیرد، داوطلبان بایستی به منظور دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97، به سایت سازمان سنجش (www.sanjeh.org) و برای انتخاب رشته کنکور آزاد 97 ، به سایت سنجش و آموزش دانشگاه آزاد (www.azmoon.org) مراجعه نمایید. مطالعه ی دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اولین قدم برای یک انتخاب رشته حرفه ای است.

انتخاب رشته ریاضی 97

اکثر داوطلبانی که در دوره ی متوسطه دوم، رشته ریاضی را انتخاب می کنند، رویای مهندس شدن در سر دارند. از آنجایی که رشته های مهندسی تعریف شده در زیرگروه ریاضی و فیزیک بسیار متعدد است، در انتخاب رشته می توان از سه دیدگاه رشته مورد نظر را مورد بررسی قرار داد و سپس با حذف گزینه های نامناسب، به صورت دقیق، اولویت بندی نمود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • دیدگاه اول : انتخاب رشته بر اساس رشته ای که به آن علاقه دارید.

معمولاً داوطلبان به تنها موضوعی که توجه می کنند، رشته است. در زیر گروه ریاضی، مهندسی کامپیوتر، مکانیک، برق، عمران، صنایع، مهندسی پزشکی، معماری، نفت، هوافضا، شیمی، علوم کامپیوتر، مواد و متالورِ، شهرسازی، پلیمر، معدن، نقشه برداری از جمله رشته های بسیار پرطرفدار است که تقریباً می توان گفت 90% داوطلبان شرکت در کنکور، می خواهند در یکی از این رشته ها ادامه تحصیل دهند.

اما بهتر است با دیدی دیگر هم به این موضوع بنگریم! آیا جامعه فقط به مهندس برق احتیاج دارد؟ اصلاً اگر همه ی افراد کشور مهندسی مکانیک بخوانند، آیا کشور پیشرفت خواهد کرد؟ باید به این موضوع هم دقت کنیم که اگر رشته ای پرطرفدار است، ممکن است موقعیت شغلی مناسبی در آینده نداشته باشد. چرا؟ زیرا صندلی های شغلی توسط طرفداران دیگر پر می شود! پس لطفاً قبل از انتخاب رشته حتماً به آینده شغلی هم فکر کنید! برای همیشه که قرار نیست دانشجو بمانید!

  • دیدگاه دوم: انتخاب رشته بر اساس دانشگاهی که به آن علاقه دارید

بسیاری از داوطلبان پس از اینکه از قبولی در رشته مورد علاقه شان ناامید شندند، به سرعت دانشگاه مورد علاقه شان می روند تا بلکه در یکی از رشته های آن قبول شوند، اما در همین نقطه بایستی به این دوستان عزیزمان بگوییم، از تجربیات پیشینیان استفاده کنید و این اشتباه را تکرار نکنید. اصلاً منطقی نیست که رشته ای را که نه به آن علاقه دارید، نه آینده شغلی خوبی را دارد، صرفاً به خاطر اینکه مثلاً دانشگاه تهران را دوست دارید، انتخاب کنید. باز هم تکرار می کنیم، برای همیشه که قرار نیست دانشجو بمانید، به موقعیت شغلی در آینده بیاندیشید.

  • دیدگاه سوم : انتخاب رشته بر اساس شهر مورد علاقه تان

فاصله منزل تا دانشگاه شاید در ابتدا زیاد مهم به نظر نرسد، ولی اگر خیال می کنید که زندگی در خوابگاه، چندان تفاوتی با زندگی در خانه و در کنار اعضای خانواده تان ندارد، سخت در اشتباهید. دوره ی کارشناسی چهار سال است، پس حتماً قبل از انتخاب رشته به فاصله ی دانشگاه از خانه تان بیاندیشید.

انتخاب رشته تجربی 97

در رشته تجربی نیز، 90% داوطلبان می خواهند در یکی از رشته های گروه پزشکی ادامه تحصیل دهند. باید به این نکته دقت داشته باشید که برخی از رشته ها وجود دارند که طرفداران کمی دارند ولی از نظر آینده شغلی در جایگاه خوبی قرار دارند. یک مشاور حرفه ای با درنظر گرفتن هر سه دیدگاهی که مورد بررسی قرار دادیم، بهترین گزینه را متناسب با ویژگی های شخصیتی شما پیشنهاد می دهد.

انتخاب رشته انسانی 97

نحوه انتخاب رشته در گروه انسانی نیز بسیار با اهمیت است. زیرا اکثر متقاضیان در این رشته می خواهند وکیل شوند. با توجه به اینکه در رشته انسانی، رشته های متعددی که لازمه ی جامعه است وجود دارد، آینده شغلی برای برخی از رشته های این گروه، تضمین شده است.

وکالت شغل خوبی است ولی مگر یک جامعه به چند وکیل نیاز دارد

 

انتخاب رشته هنر 97

در رشته هنر نیز، رشته های متعددی وجود دارد که به نظر می رسد علاقه مندی به این رشته ها، حرف اول را می زند. با توجه به محدودیت در انتخاب ها، در انتخاب رشته گروه هنر، بایستی با وسواس بیشتری پیش برویم.

انتخاب رشته زبان 97

از آنجایی که معمولاً بسیاری از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت می کنند، در یکی از کنکورهای دیگر هم شرکت کرده اند، انتخاب رشته زبان بایستی با دقت بیشتری انجام شود، زیرا معمولاً رتبه های برتر زبان در گروه های دیگر هم رتبه خوبی کسب می نمایند و معمولاً در زیرگروهی دیگر اقدام به انتخاب رشته می نمایند، پس احتمال قبولی در ترازهای پایین تر افزایش می یابد.

نرم افزار انتخاب رشته کنکور 97

مطمئناً نرم افزار انتخاب رشته کنکور یکی از اختراعات برتری است که بشر انجام داده زیرا مسیر را برای داوطلبان کنکور روشن می کند. نرم افزار انتخاب رشته به شما این امکان را می دهد تا دریابید داوطلبانی با موقعیت فعلی شما ، با رتبه و تراز مشابه در سال های گذشته، در سال جاری در چه رشته و دانشگاهی پذیرفته شده اند. نرم افزار انتخاب رشته کنکور 97 می تواند به شما کمک کند تا انتخاب رشته حرفه ای تری داشته باشید.

نکاتی که در انتخاب رشته باید به آن ها دقت کنیم:

  • به تراز، رتبه در سهمیه و رتبه در کشور دقت کنید: رابطه ی ما بین تراز و رتبه معکوس است. هر چه تراز بالاتری کسب کرده باشید، رتبه تان پایین تر خواهد بود.
  • به نوع پذیرش رشته ها دقت کنید.
  • به سهیمه ها توجه کنید.
  • بررسی کارنامه و رتبه قبولی پیشینیان از اوجب واجبات است.
  • لطفاً فقط رشته یا دانشگاه مورد علاقه تان را در نظر نگیرید. سعی کنید در روند انتخاب رشته، تناسبی عاقلانه ما بین علاقه مندی تان به رشته، دانشگاه و شهر محل تحصیل ایجاد کنید.
  • حتماً به موقعیت شغلی تان در آینده فکر کنید.
  • اگر فکر می کنید قبول نمی شوید ، می توانید به گزینه های دیگری مانند پذیرش بدون کنکور و یا حتی تلاش مجدد فکر کنید، البته آقایان باید مبحث نظام وظیفه را نیز در نظر بگیرند!
  • از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنید.
  • از مشاوران با تجربه راهنمایی بخواهید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی انتخاب رشته کنکور 97 ، سری هم به مقاله اصول و نحوه انتخاب رشته کنکور ، بزنید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته  کنکور 97 دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


جهت اطلاع از انتخاب رشته کنکور 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397
بدون کنکور دانشگاه آزاد 97

در این مقاله می خواهیم نحوه پذیرش در مقاطع مختلف بدون کنکور دانشگاه آزاد  را بررسی کنیم.

دانشگاه آزاد با تغییر نحوه پذیرش دانشجو و حذف آزمون برای ورود در بسیاری از رشته ها و مقاطع تحصیلی شرایط جدیدی را برای تحصیل فراهم کرده است. از طرفی علاقه و تمایل داوطلبین برای تحصیل در دانشگاه آزاد بصورت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد و همچنین مقطع های دیگر نیز بیشتر شده است. در این مقاله، مقاطع و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  را بررسی کنیم.

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور می کند. البته شرایط پذیرش بدون کنکور آزاد  برای هر مقطع متفاوت است. با بالا رفتن مقاطع تحصیلی و افزایش اهمیت هر مقطع پذیرش بدون کنکور نیز محدودتر و با شرایط خاص تر انجام می شود.

کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 

در این بخش به توضیح درباره ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد صحبت می کنیم . دانشگاه آزاد اولین دانشگاهی است که پذیرش دانشجو در دوره کاردانی بدون کنکور را آغاز کرد. پذیرش بدون کنکور آزاد بر اساس سوابق تحصیلی است.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی آزاد دوبار در سال در ماه های مهر و بهمن امکان پذیر است. نحوه ثبت نام اینترنتی به صورت بدون کنکور کاردانی آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org انجام می شود. بعد از اتمام ثبت نام اینترنتی و انتخاب 20 کد رشته محل، انتخاب های شما بررسی و جواب نهایی اعلام خواهد شد.بعد از اعلام جواب به دانشگاه انتخابی و پذیرفته شده مراجعه کنید تا روند ثبت نام حضوری و طی شود و ثبت نام شما کامل گردد.

دوره بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد شامل دو دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته است که پذیرش در هر دو مقطع بدون کنکور امکان پذیر است. اما تفاوت این دو چیست؟ دوره کاردانی پیوسته برای داوطلبینی است که تنها مدرک دیپلم خود را گرفته اند و دوره کاردانی ناپیوسته برای داوطلبینی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز در دست دارند.

پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 

در این بخش به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد می پردازیم. شراط لازم برای شرکت در این مرحله، داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی است.

برای پذیرش نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست و داوطلبینی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند، یا شرکت نکرده اند، می توانند اقدام به انتخاب رشته و ثبت نام کنند.

پذیرش دانشجو بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در دو نیمسال اول و دوم امکان پذیر است. برای نیمسال اول که از مهرماه شروع می شود در مردادماه و برای نیمسال دوم که از بهمن آغاز می گردد در آذرماه ثبت نام آغاز می شود. ثبت نام در بدون کنکور کارشناسی آزاد دوره نیز اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور کارشناسی آزاد با ورود به سایت دانشاگه آزاد به نشانی فوق، دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنید. پس از مطالعه و انتخاب رشته مورد نظر خود با تهیه کارت اعتباری ثبت نام خود را انجام دهید. پس از اتمام ثبت نام باید یک نسخه از ثبت نام خود را پرینت کرده و در زمانی که مشخص شده به دانشگاه مراجعه و ثبت نام حضوری خود را انجام دهید.

دانشگاه آزاد علاوه بر پذیرش کارشناسی و کاردانی، به صورت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی آزاد دانشجو پذیرش می کند. شما می توانید برای اطلاع بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی آزاد به سایت آیدانیتو مراجعه کنید.

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 

کارشناسی ارشد مقطی مهم و حد واسط کارشناسی و دکتری است. بنابراین اهمیت و ارزش این مقطع از دوره کارشناسی متفاوت است و به همین دلیل شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور برای مقطع ارشد محدودتر است.

تنها فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد امکان ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد  را دارند. پذیرش در این مقطع یک بار در سال و در نیمسال اول صورت می گیرد. ثبت نام همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انجام می شود. این تاریخ در اواخر خرداد تا اوایل تیرماه است.

داوطلبین دارای شرایط می توانند در بازه تعیین شده به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه و ثبت نام کنند. امکان ثبت نام بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته و دریافت کارت اعتباری برقرار می شود.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

برای ثبت نام بدون کنکور در مقطع ارشد بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

1- باید از دانشجویان ممتاز یا استعداد درخشان باشید که یعنی کسب معدل بالای 17 برای رشته های گروه انسانی و بالای 16 برای سایر رشته ها

2- رشته انتخابی باید هم نام با رشته کارشناسی شما باشد.

3- مدت زمان تحصیلی شما در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر 8 نیمسال و کارشناسی ناپیوسته حداکثر 4 نیمسال باشد.

4- دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاه آزاد باشید.

پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد 

مقطع دکتری آخرین مرحله و مقطع تحصیلی است و دارای ارزش بسیار زیادی است. بار علمی و توانایی های فردی و دارا بودن رزومه عالی در این مقطع اهمیت دارد. تمایل این دلایل باعث می شود پذیرش در این مقطع حساسیت بالایی داشته باشد.

همان طور که می دانید برای تحصیل در مقطع دکتری باید دو آزمون کتبی و مصاحبه را پشت سر بگذارید. در مقطع دکتری پذیرش بدون کنکور تنها برای استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان ممتاز امکان پذیر است. البته این افراد نیز تنها می توانند مرحله اول را پشت سر بگذارند و برای پذیرش نهایی قبولی در مصاحبه الزامی است.

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد و بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد آشنا کنیم. شما میتوانید مقاله بدون کنکور پردیس 97 را نیز برای اطلاع از شرایط پذیرش در دانشگاه ها پردیس مطالعه کنید.


جهت اطلاع از بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397